Patriarkens dotter

Konstkritikern Anja Kohl hittas brutalt mördad utanför sin bostad i Linnéstaden i Göteborg. Mördaren har efter dådet arrangerat hennes kropp i en utmanande position. Anja Kohl var känd för sin vassa och illvilliga penna och det mest närliggande tycks vara att söka mördaren i konstkretsar. En kort tid senare hittas emellertid ännu en kvinna mördad. Även hon svårt misshandlad och dessutom arrangerad på samma sätt som Anja Kohl. Allt tyder på att göteborgspolisen har med en seriemördare att göra. "Roberta som kvinnlig Hassel ? Sällan har de sex sista orden i en deckare varit viktigare." SdS

Karolin L

2019-08-20

Tyvärr inte alls spännande utan mest rörig.

2019-01-28

Det här är min tredje deckare jag försöker mig på av Catharina Kjellberg men nu ger jag upp på hennes böcker. Jag gillar idén bakom boken och det skulle kunna vara bra och spännande, men jag finner den hopplöst ointressant, rörig med karaktärer som slängs på mig som läsare utan att jag hinner få rätt på vem som är vem. Boken är egentligen inte dåligt skriven, men det finns ingen styrka i texten, enbart massor av text utan handling och som deckare blir den riktigt tråkig.
Ingenting som jag kan rekommendera!
Slutbetyg, en 1:a!