Parfymsamlaren

Tessaro, Kathleen

| 2021

Londons societet under 1950-taletEtt brev vänder nygifta Grace Munroes liv upp och ner.Låt oss framföra vårt djupa deltagande i er sorg. Vår firma förvaltar dödsboet för den nyligen avlidna madame Eva d?Orsey och det är vår plikt att meddela att ni är huvudarvingen i hennes testamente. Vi ber att ni kommer till vårt kontor så snart som möjligt, så att vi kan gå igenom ert arv i detalj.Det är bara en sak som är lite underlig. Grace har aldrig hört talas om någon Eva d?Orsey.Så börjar resan som leder Grace till Paris och in i den förföriska världen av parfymmakare och deras musor. Via ett övergivet parfymeri kommer Grace närmare den hjärtskärande historien om hennes okända välgörare Eva, en färgstark kvinna som hänförde 1920-talets överklass i både New York och Paris.

Therese A

2017-11-24

Bra berättelse som överträffade min förväntan

2017-01-16

Välskriven, med ett bra språk och en intressant huvudkaraktär så pendlar denna roman mellan 3 och 4 för mig. Starka kvinnor och gå vidare med ett hårt skal och glöm inte att leva ditt eget liv.

Fiolsparv

2017-01-11

Mycket bättre än jag förväntat mig.

Louise Ö

2017-01-04

Jag tyckte den var lite seg. Kanske för att jag läste så korta snuttar varje gång. Den blev bättre på slutet.

Ammie Johansson

2016-12-15

Sofistikerad och återberättas så du nästan känner dofterna från parymerna. Man tas in i parfymenbrachens dåtid med alla färgstarka personligheter och samtidigt får följa huvudrollsinnehavarna i nutid som vävs sammans till en fantastisk historia. Jag ser fram emot fler böcker av denna författare.

Sabina Wangenfors

2016-12-02

Så mysig, välskriven och spännande historia!