Paranoia

Holm, Gretelise

| 2002

"Gillar man skandinaviska deckare som Henning Mankell och Anne Holt är Paranoia ett givet val." Hanna Blomdahl, Trollhättans Tidning Någon försöker skrämma livet ur journalisten Karin Sommer. Eller är hennes nattlige inkräktare bara inbillning? Polisen finner inga som helst spår och de flesta i Karins omgivning börjar tvivla på hennes mentala hälsa. I samma veva är Karin mitt uppe i att skriva ett reportage om en familjetragedi ? en man har tagit livet av sin fru och sitt barn och sedan begått självmord. Karin inser att allt inte står rätt till, men när hon själv börjar tvivla på sin psykiska stabilitet tvingas hon till slut att sjukskriva sig och lägger reportaget på is. Som en räddande ängel dyker dock den unga advokaten Andrea Vendelbo upp och hjälper henne att reda ut vad som är verklighet och illusion. Paranoia är en spännande deckare om ond bråd död i en dansk småstad,...

Jonas Qarlsson

2017-12-30

Märklig styckeindelning som förstörde helheten. Boken började riktigt tråkigt men tog sig mot slutet.

Marc Moore

2015-03-16

Stark trea, spännande deckare som jag sträckläste. Vet inte om det bara gäller e-boken men nästan varje mening såg ut att vara ett eget stycke vilket störde läsningen.

2013-10-13

Den här boken sträckläste jag på några timmar tidigare under dagen. En lättläst, spännande deckare som faktiskt sticker ut i deckarträsket. Jag gillar verkligen Gretelise Holms deckare och även Karin Sommer. Kommer dock på att jag läst de i helt fel ordning. Men, men. Så kan det vara. Ö-Morden av henne tycker jag personligen är hennes bästa bok, men även den här är mycket bra! Jag hoppas verkligen att det kommer fler böcker av henne i framtiden! Rekommenderas varmt!

Marja-Liisa Luther

2011-11-30

Ganska tråkig bok men oväntat slut!

Eyez Only

2010-01-19

Blä, vilken smörja! Sämsta deckare jag läst!