Pappa Polis

Trenter, Laura

| 2000

Barnens egen deckardrottning! Julians pappa är polis och en dag blir han skjuten i tjänsten. Han klarar sig, men rädslan och hotet finns kvar: det är ett motorcykelgäng som ligger bakom. Men kommer sanningen om vem som sköt att kunna uppdagas? Alla vittnen skräms till tystnad, till och med Julians pappa är rädd. Julian gör egna efterforskningar och hamnar plötsligt livsfarligt nära sanningen... Från första sidan fångar Laura Trenter läsaren i sitt grepp: det är så spännande att man inte kan sluta läsa. Laura Trenter fann snabbt en stor och trogen publik för sina spännande, realistiska och lättlästa thrillers för barn. Pappa polis är Laura Trenters tredje bok. Laura Trenter bor med sin man och sina två söner på en fantastiskt vacker gammal gård i Mariefred. Förutom barndeckare har hon skrivit guideböcker, bilderböcker och gjort dataspel. Tidigare böcker av Laura...

Julian och Jim
Författare Laura Trenter

I den här boken får du följa med i Julians resa till Göteborg för att varna sin vän Jim för ett farligt motorcykel gäng som är ute efter honom. Boken är mycket bra och jag rekommenderar den starkt. Den har 155 sidor utan bilder.

4ab Fridlevstad

2021-09-27

jag tycker den va bra och intresant och bra och jag tyckte den va lät att förstå.

Malin Norlander

2013-03-07

Den var spännande och lite läskig.

Jim som sköt fredrik stål det var han är mördare som han har pistol på handen han höll den pistolen innan han valde själv förstås han var med gänget innan det händer då

Iris Eriksson

2011-07-09

Läst för länge sedan, den är gullig och en bra barnbok ^^

Lilian_1D-JB<3

2011-05-27

Författare: Laura Trenter
Det handlar om att Julians pappa som är polis blir skjuten av ett motorcykelgäng. En av dem i gänget som heter Jim, han beslöt att få fast den personen i gänget som sköt Julians pappa, så han allt till polisen. Och när motorcykelgänget fick reda på det ville de hämnas på Jim. Men de kunde inte riktigt hitta honom, för Jim hade flyttat och bytt namn...

Lilian_1D-JB<3

2011-05-27

Den här boken är superbra!!!
När jag läste den här boken så var det
faktist spännande i början, dem flästa böckerna brukar inte vara så bra i början men det var den här! Asså jag kunde inte släppa ifrån mig boken när jag började läsa!

O

olle andersson

2011-04-06

Julians pappa är polis och blir skjuten i tjänsten av ett motorcykelgäng. Alla vittnen skräms till tystnad men Julian gör egna efterforskningar och hamnar plötsligt livsfarligt nära sanningen.

Jag tycker att boken var riktigt bra. Den var spännande, och det var mycket känslor i boken. Julian reser till Göteborg för att varna Jim och det händer mycket konstigheter där. Julian blir rånad av några tonårsgrabbar, Jim blir påkörd och shitheads-Jocke kommer på besök. Boken blev mer och mer spännande och det var svårt att sluta läsa. Den är lättläst.

elma I

2011-03-22

Julian och Jim:
Skriven av Laura Trenter. Huvudpersonerna är Julian och Jim. Handlar om:
Att Julians pappa blev skjuten av ett motorcykelgäng. En av av killarna i gänget, Jim, beslöt sig att få fast den som sköt. Så nu är motorcykelgänget ute för att hämnas på Jim. Men de kan inte riktigt hitta honom, för att Julian har flyttat och bytt namn..

elma I

2011-03-19

Den här boken var en spännande och superbra bok, jag föstod den från början till slut, och ville inte släppa ifrån mig den när jag läste!

Kalle H

2011-02-01

När jag var yngre gillade jag den här boken. Jag kommer ihåg att jag tyckte att den var spännande. Laura Trenter är en bra Barn/ungdomsförfattare!

Bella V

2010-07-18

Den var kanske värd lite mer än en trea men den var mycket läsvärd.

Hacer Kucukler

2009-09-23

När jag läste boken kunde jag inte släppa ifrån mig den. Den var superbra!