Panik!

Abbott, Jeff

| 2008

Tänk om ... ... dina föräldrar visade sig ha begått fruktansvärda brott? Livet ter sig rätt bra för tjugofyraårige Evan Casher. Hans karriär som dokumentärfilmare har gett honom en Oscarsnominering och för första gången har han ett förhållande som han känner kan vara för evigt. En dag får han ett telefonsamtal från sin mor i Austin som ber honom att omedelbart komma dit. Väl i sitt föräldrahem ändras hans liv på några fåsekunder: han finner sin mor död, han undkommer med nöd och näppe ett brutalt mordförsök och hans far är spårlöst borta. Evan ställs nu inför en chockerande sanning - hela hans liv är byggt på en skrämmande lögn. Panikslagen börjar han söka efter sanningen om sin familj och det som uppdagas är en historia han aldrig i sin vildaste fantasi kunnat tro sina föräldrar om. Han inser också att han inte kan lita på någon, varken sin flickvän, sin pappa, polisen, FBI eller CIA...

Stefan Hedestig

2013-12-05

Den här boken är helt i min stil. Den fångar mig totalt och det är svårt att lägga bort den.
Enda anledningen till att det inte blir full pott är att den inte berör mig känslomässigt.

Ursula Stålhandske

2013-11-29

Tramsigt!

2013-01-31

Första sidorna kändes så bra. En riktigt bra story började byggas upp men sen. För varje sida blev boken allt sämre. Ytlig, banal osv. Visst var den bitvis spännande men samtidigt väldigt förutsägbar. Knappt godänd som tidsfördriv. Svag 2:a

Anna rasmussen

2012-10-03

Försökte verkligen men efter lite mer än halva boken gav jag upp... Fick aldrig grepp om den.

Sussie S

2012-08-18

Läsvärd men väldigt rörig och överdriven.

Mr Roslund

2010-05-11

Bara för omfattande. Tunna personbeskrivningar. Rörig. Fantastiskt användande av rösten, i rolltolkningar.

2010-02-20

En hyfsat spännande amerikansk kriminalroman. Väldigt enkel och lättläst. Men samtidigt lite invecklad med agenter och dubbelagenter hit och dit. Hängde inte riktigt med till slut, med vilka som var FBI och CIA, goda och onda. ;-)

(Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg" - http://bim.blogg.se)