Pakten

Bolton, Sharon

| 2022

»Ingen konstruerar så obehagliga intriger som Sharon Bolton.« Lotta Olsson tipsar i DN»En suverän thriller, där tempot hela tiden stegras fram till den gastkramande finalen.« Ingalill Mosander, Aftonbladet  »Suveränt fängslande.« Daily MirrorDet är en idyllisk sommar och sex unga, begåvade vänner ser fram emot en ljus framtid. Men så slår en eskalerande lek, bestående av våghalsiga utmaningar, fruktansvärt fel. En kvinna och två barn dör. Artonåriga Megan tar på sig skulden för dödsfallen och lämnar de övriga vännerna att gå vidare med sina liv. I gengäld kommer de alla överens om en »tjänst« de ska göra henne när hon väl släpps ut ur fängelset. Tjugo år senare är Megan försatt på fri fot - och spelet kan fortsätta. I svensk översättning av Åsa Brolin.SHARON BOLTON hör till Storbritanniens mest hyllade deckar­författare. Hon har bland annat vunnit Mary...

Lars Persson

2023-06-16

Åter en höjdare från en av mina absoluta favoriter när det gäller spänningsromaner. En riktig bladvändare

Erik Malm

2023-01-19

Spännande från start till mål!

Erik Malm

2023-01-19

Spännande från start till mål!

Nina Gustafsson

2023-01-08

Genomgående bra tempo och en roman som säkert blir en spännande film.

Nina Gustafsson

2023-01-08

Genomgående bra tempo och en roman som säkert blir en spännande film.

2022-12-18

Inte Boltons bästa. Har satt hennes deckare väldigt högt tidigare, men här blev jag besviken. En alldeles för konstruerad historia med noll trovärdighet. Dessutom väldigt långdraget skeende med en ytterst snäv sväng mot den värsta förövaren.

Monica Bäckelin

2022-08-27

Spännande, obehagligt och intressant. Slutet drog ner betyget till 3,5, det är inte kopplat till något som tidigare hade hänt.