På spaning med Bridget Jones

Fielding, Helen

| 2000

Äntligen! Bridget har funnit kärleken ? och singellivet är ett minne blott Eller? Bridget Jones har skyhöga förväntningar på livet med drömprinsen Mark Darey. Olyckligt nog har verkligheten sina brister, och Bridget inser skräckslaget att parlivet kräver lika många expertråd och trofasta väninnor som singellivet. Snart är bokhyllorna fyllda av böcker med titlar såsom DRESSERA DIN MAN, ÄR HAN OTROGEN? och STÄDNING ELLER SEX? ... Tyvärr tycks de inte vara till någon hjälp, och Bridget måste lita på sin egen intuition och väninnornas stöttande råd. Bästisarna har dock inga succéartade förhållanden bakom sig och snart har Bridget trasslat in sig så mycket i misstankar och vita lögner att hennes och Mark Darcys kärlek har fått kramp. Nej, kärlek är inte lätt. Bridget förstår raskt att konsten att behålla en karl är lika svår som att finna honom. Singellivet hade helt klart sina fördelar...

Marie Karlsson

2016-02-28

Rolig - det var länge sen jag läste den första, men den här var underhållande!

Cecilia Kronqvist

2014-12-14

Lättläst och lättsam.

Maria Blomkvist

2013-03-10

Rolig på sina ställen men kändes mest ganska desperat i sin humor och känslan av "been there, done that" var överväldigande.

Läste den "då det begav sig". Blev ganska trött på den där Bridget som vägde sig varje dag och tyckte hon var tjock vid 52 kg och som drack alkohol dagligen. Filmen var i så fall mer underhållande med några roliga scener.

Lotta N

2011-06-30

Första boken - fantastisk. Uppföljaren inte alls samma klass, men lättläst o stundtals riktigt rolig,

Sofia Buhr

2010-12-11

När jag var yngre läste jag alla böcker i en prinsessas dagbok och tyckte mycket om dem. På en av baksidorna stod det: Bridget Jones för tonåringar. Därför lånade jag den boken för att läsa den men jag klarade inte ens att läsa halva. Så deprimerande.
En förolämpning att jämföra den med En prinsessas dagbok serien som är riktiga feel good böcker.

2010-07-24

Uppföljare blir sällan bra och den blev inte den här heller.

Jeanette Algeson

2009-06-24