På slaget tolv

Roberts, Nora

| 2008

Phoebe MacNamara är ensamstående mamma och dessutom den främsta gisslanförhandlaren hos polisen i Savannah och hennes skicklighet beror på personliga erfarenheter. När hon var tio år hölls hela hennes familj som gisslan och terroriserades i timmar. Från den dagen visste hon vad hon skulle välja för yrke. Hon vet precis när hon ska ge efter och när hon ska ingripa ? och hon får bra övning på hemmaplan med sjuåriga Carly och en mamma som sedan den traumatiska händelsen lider av agorafobi och inte lämnar huset där de bor. Men en så kompetent kvinna är inte alltid populär bland manliga kolleger och hon får vara på sin vakt. Denna försiktighet gör också att hon håller uppvaktande män på armlängds avstånd. Men Duncan Swift är annorlunda, han ger inte upp.   En dag råkar Phoebe ut för ett brutalt överfall ? i polishuset - och kort därefter börjar hon få hotfulla meddelanden på...

Terese Johansson

2019-07-10

Helt okej. Men jag tycket att det är irriterande att Essie inte vill gå ut. Visst, hon har varit med om något traumatiskt, men det har även hennes barn och de vågar sig ut. Det blir ju inte bättre av att hon ska sitta inne och dessutom måste de andra anpassa sina liv efter henne och gifta sig i huset och massa annat bara för att hon inte vill gå ut. Det tyckte jag var irriterande.

Själva storyn är det inget fel på och boken plöjer man lätt igenom på några timmar.

Lars Bruman

2014-01-22

Ännu en underbar bok av Nora Roberts

Ja gillade denna bok den var både bra & spännande tycker jaa

Emma Kindholm

2013-02-06

Bra bok men lite lång.

Lotta Karlsson

2013-02-01

Det här var bara för sockersött och mycket "harlekin", med förfärliga kvinno- och mansroller för att jag skulle kunna läsa klart...

Iris Eriksson

2012-11-14

En jätte bra bok, precis som förväntat av Nora. Jag såg dock filmen först och nu när jag läst boken har jag än en gång blivit påmind om hur mycket bättre böcker är än filmer. Jag menar, läser ens de som gör filmerna böckerna? I boken blir hon misshandlad och våldtagen, ja, han river i alla fall av henne kläderna och hinner tränga in i henne innan någon kommer, i filmen får hon lite svullen läpp och något blåmärke. Sedan så är hon dessutom rödhårig i boken, i filmen är hon blond, inte ens det kan de göra rätt. Men i alla fall, en riktigt bra bok, spännande och fängslande.

Iris Eriksson

2012-11-14

annika åberg

2012-03-16

Mycket bra bok, hade sett filmatiseringen av den

Anna Å

2012-01-23

Ett enda ord: underbar. Den är svår att lägga ifrån sig

Inger Mårtenson

2011-12-07

Bra story, bra persongalleri och lite spänning.

Janna Vestberg

2011-09-20

Jag har inte läst någonting av Nora Roberts tidigare så jag hade inga särskilda förväntningar. Den var väl helt okey, men jag tyckte att den var lite förutsägbar och ganska kliché.

Charlotte B

2011-01-12

En av hennes bästa...

Linda H

2010-06-16

Nåja, helt ok. Ganska lika de övriga böckerna.

Annica Bark

2010-05-17

Velar mellan en stark 2a och en svag 3a.
Jag är inte så förtjust i Roberts böcker, men denna var en av de bästa av henne.