På sex meters djup

Rudberg, Denise

| 2016

Sjätte delen i Denise Rudbergs Elegant crime-serie är här. Den ovanliga men mycket populära deckarhjältinnan Marianne Jidhoff ? medelålders änka och åklagarsekreterare ? är tillbaka.Stockholm är täckt av is och en bister kyla blåser över innerstaden som rustar inför jul. När en storslagen opera har världspremiär samlas hela den svenska kultureliten. Ett mycket välkänt konstnärspar hyllas för såväl librettot som sin regi och scenografi, men när paret lämnar premiären för att ta sig till sitt omtalade lantställe i skärgården går något fel. De försvinner spårlöst. Deras båda döttrar anmäler föräldrarna som försvunna och media dränks omedelbart av spekulationer och teorier om vad som hänt det hyllade paret. Åklagarsekreterare Marianne Jidhoff som besökte operapremiären tillsammans med sina kollegor dras omedelbart in i den glödheta utredningen.Några veckor senare mördas oförklarligt...

Linn Lagerström

2018-01-01

Var lätt att lista ut rätt tidigt hur boken skulle sluta. Noll spänning.

Anneli Johansson

2017-07-10

Långtråkig och inte spännande alls. Nä bättre kan du Rudberg!

Wenche Sjöberg

2017-02-06

Gillar alla böckerna om Marianne Jidhoff =) Längtar redan till nästa.

Tyvärr tycte jag den tappade lite mot föregångarna i serien, men klart läsvärd ☀️

Läst alla böcker i denna serie. Ser fram i mot nästa :)

ingela haraldsson

2017-01-20

Bra och spännande.

2017-01-15

Denise Rudberg har gett ut runt tjugo stycken böcker, och jag tror faktiskt att jag har läst dom allihopa. Jag gillar hennes sätt att skriva. Tycker att hennes böcker är lättlästa, lättsmälta, snabblästa, enkla, och underhållande.

Den här boken är den sjätte delen om Marianne Jidhoff, i den serie böcker som Denise Rudberg kallar Elegant Crime, som är kriminalromaner i överklassmiljöer.

Jag tycker att boken På sex meters djup var precis lika bra som dom fem tidigare böckerna. Så jag kan absolut rekommendera den, men allra helst hela serien i rätt ordning.

2016-11-27

Noll spänning. Jag anser personligen att Maria Langs 50-tals deckare och även de gamla Kitty mysterierna är mer spännande än denna. Intrigen i boken är så långsökt att jag för ett ögonblick fick för mig att jag lyssnade på en barnbok. Nej. Det här var sannerligen inte bra och jag tänker inte fortsätta med serien om Marianne Jidhoff! Ingenting som åtminstone jag kan rekommendera!

Maria Olofsson

2016-11-21

Blev lite besviken. Tyckte inte alls denna bok hade samma klass som de övriga i serien. Fångade mig inte på samma sätt.

2016-11-21

Ännu en Marianne Jidhoff, vare sig mer eller mindre. Man vet vad man får. Underhållning för stunden.

Marina Pedersen

2016-11-06