P sex meters djup

Rudberg, Denise

| 2016

Mrka hemligheter i guldkantade kretsar Sjtte delen iDenise RudbergsElegant crime-serie r hr. Den ovanliga men mycket populra deckarhjltinnan Marianne Jidhoff ? medellders nka och klagarsekreterare ? r tillbaka. Stockholm r tckt av is och en bister kyla blser ver innerstaden som rustar infr jul. Nr en storslagen opera har vrldspremir samlas hela den svenska kultureliten. Ett mycket vlknt konstnrspar hyllas fr svl librettot som sin regi och scenografi, men nr paret lmnar premiren fr att ta sig till sitt omtalade lantstlle i skrgrden gr ngot fel. De frsvinner sprlst. Deras bda dttrar anmler frldrarna som frsvunna och media drnks omedelbart av spekulationer och teorier om vad som hnt det hyllade paret. klagarsekreterare Marianne Jidhoff som beskte operapremiren tillsammans med sina kollegor dras omedelbart in i den gldheta utredningen.Ngra...

Gillar alla bckerna om Marianne Jidhoff =) Lngtar redan till nsta.

Tyvrr tycte jag den tappade lite mot fregngarna i serien, men klart lsvrd ☀️

Lst alla bcker i denna serie. Ser fram i mot nsta :)

Bra och spnnande.

Denise Rudberg har gett ut runt tjugo stycken bcker, och jag tror faktiskt att jag har lst dom allihopa. Jag gillar hennes stt att skriva. Tycker att hennes bcker r lttlsta, lttsmlta, snabblsta, enkla, och underhllande.

Den hr boken r den sjtte delen om Marianne Jidhoff, i den serie bcker som Denise Rudberg kallar Elegant Crime, som r kriminalromaner i verklassmiljer.

Jag tycker att boken P sex meters djup var precis lika bra som dom fem tidigare bckerna. S jag kan absolut rekommendera den, men allra helst hela serien i rtt ordning.

2016-11-27

Noll spnning. Jag anser personligen att Maria Langs 50-tals deckare och ven de gamla Kitty mysterierna r mer spnnande n denna. Intrigen i boken r s lngskt att jag fr ett gonblick fick fr mig att jag lyssnade p en barnbok. Nej. Det hr var sannerligen inte bra och jag tnker inte fortstta med serien om Marianne Jidhoff! Ingenting som tminstone jag kan rekommendera!

Maria Olofsson

2016-11-21

Blev lite besviken. Tyckte inte alls denna bok hade samma klass som de vriga i serien. Fngade mig inte p samma stt.

2016-11-21

nnu en Marianne Jidhoff, vare sig mer eller mindre. Man vet vad man fr. Underhllning fr stunden.

Marina Pedersen

2016-11-06