På grund av Leon

Leeb, Jenny

| 2015

Del 3: Stockholm i mitt hjärta. En gång i tiden var Maja och Angelica bästisar. Leon och Maja var ett par, och de tre vännerna var oskiljaktiga. Men så åker Maja till USA för att gå en språkkurs och det är då allting går sönder. Något händer därhemma, något ingen av dem kan ändra på i efterhand. Något som gör att Maja väljer att stanna kvar i Los Angeles. Sex år senare, när Leon hastigt dör återvänder Maja hem till Stockholm. De två forna vännerna möts på begravningen. Frågan är om vänskapen någonsin kan bli vad den en gång var. De har båda förändrats, Angelica är snart färdig läkare, Maja å andra sidan har inte riktigt följt någon rät linje i livet. Hon har författardrömmar men jobbar som servitris för att få ihop till hyran. Att träffas igen skakar om deras respektive värld. Charmiga Maja och duktiga Angelica - kanske skulle de tjäna på att ge varandra en ny chans? Men det är inte...

Britta Persson

2012-11-13

En helt okej chick-lit i Stockholmsmiljö.

Helena Flemström

2012-10-07

Svårt att lägga ifrån sig boken

Anna Lindström

2012-08-05

Nåja, var väl okej tidsfördriv. Men jag har inte mycket gemensamt med 25-åringar som springer ute och festar i Stockholm.

Helena S

2010-06-02

Chiclit, javisst, men alldeles för tunn story och snabbt hopskrivet happy ending.

Karin Karlsson

2010-05-27

Den här boken var en bok helt i mitt tycke. Lättsam bok, men ändå ett visst allvar. Dessutom lättläst.

Långsam, tråkig.....tycker hennes förra böcker var mycket bättre!

Linn Lagerström

2010-03-29

Snark. Vet inte varför jag plågar mig själv med Leebs skitböcker.

Ullis N

2009-12-05

En underhållningsroman utan större värde än så. Inget jag avråder ifrån, men inte heller något jag rekommenderar. Läs hellre hennes "Stella och Sebastian" som har lite mer substans.