På det fjärde ska det ske

Paula är en ung kvinna i 30-årsåldern som nyss har återvänt till Stockholm efter en längre tids kringflackande på jakt efter äventyr. Väl hemma dröjer det inte länge förrän rastlösheten börjar gnaga igen i takt med att en känsla av vilsenhet infinner sig. Vad vill hon egentligen göra med sitt liv? Paula finner sig plötsligt vara ur fas med bästa vännerna Anna och Rakel som är upptagna med planer på barn och karriär, och hon har dessutom börjat tvivla på sina känslor för sin pojkvän sedan flera år, Johan. Men i samma stund som Paula känner sig som mest uppgiven får hon ett oväntat erbjudande att provspela för en filmroll. Hon inser att hon står inför ett avgörande. Tänk om hon inte får rollen, eller...

Elisabeth Svensson

2021-03-21

Det är inte lätt att leva

2017-08-11

Bra, trots att huvudpersonen inte är helt och hållet sympatisk!

Maria Jacobsson

2014-07-28

Sommarlätt underhållning, men inte så engagerande. Huvudrollsinnehavaren är ganska ointressant, trots det vill jag läsa vidare...

Monica Carlsson

2012-11-17

Sådär. Men inte mer än så.

2012-10-11

Nja... Boken hade ett bra driv, men betyget dras för min del ner för att jag tyckte huvudkaraktären var så fruktansvärt osympatisk att jag blev irriterad på henne. Egoistisk och helt utan självinsikt. Trodde att boken skulle leda till att hon faktiskt skulle utveckla denna självinsikt genom att vara "Sandra" men nej. Ett plus dock för att berättelsen känns ganska unik, och att slutet var ovanligt och inte väntat (men för min del var slutet ändå en besvikelse). Realistiskt? Ja visst. Upplyftande? Nej.

Karin Jonsson

2012-08-02

Första boken av Ingemarsson jag läser. Riktigt mysig, en äkta sk feelgood-bok! Inte särsklit verklighetstrogen om människors förhållanden och karriärer, men det är ju det som är tjusningen!

Josefine Ejebjörk

2011-11-15

Har inte samma mysfaktor som Små citroner, men väl skriven text, saknar lite i handlingen.

Lotta Svensson

2010-10-15

Tycker väldigt mycket om Kajsa Ingemanssons böcker!

Moa Larsson

2009-11-17

Inte i klass med de andra böckerna jag läst av Kajsa men definitivt läsvärd!

Sämsta boken någonsin. Jag ville kasta den i väggen. Läste den under 1-2 dagar på landet och var skitförbannad för att inte ens slutet vägde upp det kassa innehållet.

Karin Karlsson

2009-07-10

En av de första chiclitt böckerna jag läste och jag fastnade direkt!

Kristina Sund

2009-07-09

Lättläst, lättsam men inte så kvalitativ egentligen. Perfekt sommarläsning helt enkelt.

Heidi Kemppe

2009-07-08

I min mening en fullkomligt värdelös bok som inte säger nånting om nåt. Pinsamt.

Irene Asp

2009-06-23

En av de bästa böckerna jag har läst