På blodröda tuvor

Ullerud, Eva

| 2011

Vid sjön Sommen är sommaridyllen som allra vackrast när Lillemor och Torsten kommer för en tids stugsemester. Men en begravningsbil stör idyllen. Någonting stämmer inte. Vad är det som händer alla gamlingar och vart har Axel tagit vägen? Det verkar finnas kopplingar till kontinenten och när Lillemor och Torsten reser söderut för att besöka en kund i Tyskland blir situationen riktigt hotfull. Lillemor och hennes man Torsten uppskattar spännande resor, god mat och goda drycker. Lillemor är dessutom en ovanligt klurig dam som hinner lösa två fall i denna bok. Läs mer här: https://www.vulkanmedia.se/forfattarintervjuer/pa-blodroda-tuvor-eva-ullerud/

2013-11-16

Jag kanske talar emot mig själv när jag skriver att det här var en riktigt bra deckare. För den är fylld med en hel del korrekturfel på sina håll, men det struntar jag faktiskt är. Den är småspännande, påminner lite om Tintins äventyr- och dessutom rolig. Och det kan man inte påstå att många deckare är. Lillemor Stenlund känns som en riktig frisk fläkt i deckarträsket- därför hoppas jag att det mycket snart kommer en trea. Kanske ett mysterium någonstans i Mellanöstern för Lillemor och Torsten? Rekommenderas varmt!