På andra sidan väggen

Lapena, Shari

| 2016

»Ett intressant kammarspel med många vändningar, en av många efterföljare till Gone girl.« Lotta Olsson, DN »Wow, vilken bok. En riktig bladvändare och en fantastisk läsupplevelse!« Betyg 5 av 5Bookaholic Swede Anne och Marco Conti är ett par som tycks ha allt: ett kärleksfullt förhållande, ett vackert hem och en underbar bebis, Cora. Nu säger deras granne att hon inte vill ha med deras sex månader gamla dotter på sin middagsbjudning. Inget personligt, hon står bara inte ut med gråten. Marco säger att det är okej. De bor ju trots allt bara i huset bredvid. De kommer att ha babyalarmet med sig och turas om att gå hem en gång i halvtimmen. När Anne tittade till Cora för bara en stund sedan sov barnet djupt. Men nu, efter att hon rusat upp för trapporna i deras dödligt tysta hus, besannas hennes djupaste rädsla. Cora är borta! Anne och Marco har aldrig tidigare behövt ringa...

Nina Gustafsson

2023-06-30

Lättläst sommardeckare

2020-08-14

Betyg: 4 av 5.

malinbooknerd

2019-09-15

Den här boken levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Jag kunde inte fästa mig vid karaktärerna och ärligt talat brydde jag mig inte riktigt om vad som hände med dem. Men jag var ändå nyfiken på hur det hela hängde ihop, så boken får ett godkänt betyg.

Charlotte Fagrell

2018-08-13

Oväntade vändningar

2018-05-22

Spännande och välskriven. Svår att lägga ifrån sig. Även om man listar ut vem rätt fort så dröjer det länge innan jag förstår varför. Bra!

Henrik Johansson

2018-05-18

Ruskigt spännande. Smarta planer faller ofta på att motspelarna inte gör som man planerat. Så även här. Slutet känns dock rätt överarbetat och lite som att författaren inte kunnat prioritera upplösningen utan skrev ihop alla sina idéer.

Cecilia Engqvist

2018-01-30

Spännande från den allra första sidan till den sista. Svårt att lägga ifrån sig.

Hillevi Wahl

2018-01-14

Om ni gillade Gillian Flynn och Gone Girl så kommer ni att älska den här. My God, så spännande! Och träffsäker i sina beskrivningar om människor och våra tillkortakommanden. Jag håller andan och bara bläddrar. Vilken story! Oerhört välskriven. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Dagens lästips!

janne lindh

2018-01-03

Lite taffligt skriven, men det är ändå en bra, annorlunda och spännande historia. En svag fyrapoängare.

Ann Simonsson

2018-01-02

Gillade storyn samt uppläsaren. Ev att slutet kunde gjorts bättre.

Helt okej

2017-01-14

Den här boken dök en dag upp i min brevlåda, som en överraskning. Jag hade helt missat den i bokfloden, kanske mest på grund av att förlaget (Louise Bäckelin Förlag) var helt okänt för mig. Det är det inte längre och från och med nu ska jag hålla ögonen på deras utgivning. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2017/01/pa-andra-sidan-vaggen-av-shari-lapena.html