P.S. Jag älskar dig!

Ahern, Cecelia

| 2004

En del människor väntar ett helt liv på att hitta sin själsfrände, men inte Holly och Gerry. De avslutar varandras meningar och till och med när de bråkar kan de inte låta bli att skratta. Holly kan inte tänka sig ett liv utan Gerry. Ingen kan det. Och det är så hela idén med "listan" kommer till ... som ett skämt. Om något skulle hända honom ska han ge henne en lista med saker att göra så att hon vet vad hon ska göra med varje dag. Det otänkbara händer plötsligt. Gerry blir sjuk och dör. Tre månader efter hans död får Holly ett mystiskt paket av sin mamma. När Holly öppnar det ser hon att Gerry hållit sitt ord. Han har efterlämnat sig en "lista", eller rättare sagt ett brev per månad under ett år efter sin död, med instruktioner till Holly om vad hon ska göra för att komma över honom. Varje brev avslutas med P.S. Jag älskar dig. Översättning: Johanna Svartström

Jenny Kallin

2022-12-30

En bok man minns

Jenny Kallin

2022-12-30

En bok man minns

Cecilia Lundin

2021-08-10

Sorglig men samtidigt så vacker och tröstande. En bok som stannar kvar i mig.

Anki Hedberg

2018-04-04

Boken lika bra som filmen...lr är det tvärtom...

2015-04-08

Både vacker, underhållande och lärorik! Tyckte att boken och filmen var mycket bra på olika sätt, men ser dem som separata berättelser snarare än samma på grund av de många olikheterna.

Andrea Bossner

2014-03-05

Boken är en grym besvikelse efter filmen- platt och trist. Väldigt otypiskt Ahern!

Ida Ljung

2013-02-09

Har läst den många gånger men gråter lika mycket varje gång

2012-05-05

Jag är riktigt glad att jag inte hade en aning om att Cecelia Ahern är son till Irlands före detta premiärminister eller att hon har en svåger som spelar i Westlife när jag läste den här boken. Inte heller visste jag att hon bara var 21 år när hon skrev den. Jag tror att alla dessa fullständigt ovidkommande detaljer hade kunnat fördunkla mitt sinne. I stället läste jag den helt förutsättningslöst och blev totalt fängslad. Läs resten på http://bokslut.blogspot.se/2012/05/ps-jag-alskar-dig-av-cecelia-ahern.html

Johanna Wemminger

2012-03-09

Fantastisk bok om att plötsligt förlora den man älskar mest av alla, och om hur livet trots allt går vidare, att tiden läker sår, och att man vågar skratta igen, någonsin.

Att man kan skriva en bok som blir så bra hade jag ingen aning om. Tillhör helt klart toppen bland alla de böcker jag har läst, någonsin. Över 400 lättlästa sidor med lagom korta kapitel, där man kastas mellan hopp och förtvivlan, tårar och skratt och en känsla av att vara där. Jag säger bara en sak LÄS DEN!!!!!

Isabel Karlsson

2012-01-26

Helt underbar !

Linn Kjöllerström

2011-11-27

Bland de sämsta böckerna jag läst. Får ingen känsla för karaktärerna i boken och språket är fullständigt intetsägande. Kan vara dålig översättning så kanske ska ge originalspråket en chans.

Emilia J

2010-06-27

Grät o skrattade om och om igen. Hur bra som helst!

Linn Lagerström

2010-06-26

SÅ mycket bättre än filmen.

Johanna Lundin

2010-06-06

Boken slukade jag på någon dag. Filmen stängde jag av efter en kvart, så mycket sämre än boken.

Linda Fedko

2010-03-24

Jag tyckte filmen var bättre än boken. Men boken är läsvärd. För dem som älskar att tända myslampan och svepa en filt om sig och dröm sig bort, kan jag varmt rekommendera den här boken.

Anna Johansson

2010-02-21

Alldeles underbar! En bok som är lätt att gråta till, samtidigt som den innehåller mycket humor. Väldigt bra skriven.

En bok man mår bra av att läsa.!

Erika Björkskog

2010-02-14

Såg filmen - läste boken.
Men filmen var mycket bättre. Sällan det händer, men jag orkade inte ens läsa ut boken.

Anette B

2010-02-05

En fantastisk bok där du skrattar och gråter om vartannat. Man känner verkligen hennes sorg och längtan efter mannen hon förlorat.

Nenne N

2009-10-05

Man gråter och skrattar om vartannat... En mycket bra skriven bok som jag tror kan hjälpa en att komma över förluster i livet.

Lillemor Carlsson

2009-08-31

Jag snyftade o rös mig genom boken, helt fantastisk!!!!!

Johanna Andréasson

2009-08-29

Första gången jag gråtit till en bok...

Amanda Andreasson

2009-08-13

Väldigt fin bok. Filmen blir aldrig som boken, har dock ej sett filmen än.

Josefine Öberg

2009-07-28

Döm inte boken efter filmen.

Helena Wikström

2009-07-19

tragisk men ända rolig ska bli kul å se filmen

BOKMANIA bokblogg

2009-06-21

En ganska dålig bok, läs min recension här: http://www.bokmania.net/2007/12/ps-jag-lskar-dig.html

Maria Larsson

2009-06-19

En fantastisk roman om hur man tar sig igenom ett trauma och bearbetar sorg.

Maria Klamas

2009-06-10

Älskar den här boken, så underbart härlig o sorgsen, ibland bara måste jag läsa sådant som får mig att gråta... ja det säger väl en del om mig kanske, men ändå, tycker att boken är härligt vacker utan att bli sentimentalt dravel - även om många säkert säger emot mig här... men vad bryr jag mig om det??