P.S. Jag lskar dig!

Ahern, Cecelia

| 2004

En del mnniskor vntar ett helt liv p att hitta sin sjlsfrnde, men inte Holly och Gerry. De avslutar varandras meningar och till och med nr de brkar kan de inte lta bli att skratta. Holly kan inte tnka sig ett liv utan Gerry. Ingen kan det. Och det r s hela idn med "listan" kommer till ... som ett skmt. Om ngot skulle hnda honom ska han ge henne en lista med saker att gra s att hon vet vad hon ska gra med varje dag. Det otnkbara hnder pltsligt. Gerry blir sjuk och dr. Tre mnader efter hans dd fr Holly ett mystiskt paket av sin mamma. Nr Holly ppnar det ser hon att Gerry hllit sitt ord. Han har efterlmnat sig en "lista", eller rttare sagt ett brev per mnad under ett r efter sin dd, med instruktioner till Holly om vad hon ska gra fr att komma ver honom. Varje brev avslutas med P.S. Jag lskar dig. versttning: Johanna Svartstrm

2015-04-08

Bde vacker, underhllande och lrorik! Tyckte att boken och filmen var mycket bra p olika stt, men ser dem som separata berttelser snarare n samma p grund av de mnga olikheterna.

Andrea Bossner

2014-03-05

Boken r en grym besvikelse efter filmen- platt och trist. Vldigt otypiskt Ahern!

Ida Ljung

2013-02-09

Har lst den mnga gnger men grter lika mycket varje gng

2012-05-05

Jag r riktigt glad att jag inte hade en aning om att Cecelia Ahern r son till Irlands fre detta premirminister eller att hon har en svger som spelar i Westlife nr jag lste den hr boken. Inte heller visste jag att hon bara var 21 r nr hon skrev den. Jag tror att alla dessa fullstndigt ovidkommande detaljer hade kunnat frdunkla mitt sinne. I stllet lste jag den helt frutsttningslst och blev totalt fngslad. Ls resten p http://bokslut.blogspot.se/2012/05/ps-jag-alskar-dig-av-cecelia-ahern.html

Johanna Wemminger

2012-03-09

Fantastisk bok om att pltsligt frlora den man lskar mest av alla, och om hur livet trots allt gr vidare, att tiden lker sr, och att man vgar skratta igen, ngonsin.

Anette Hkerberg

2012-02-18

Att man kan skriva en bok som blir s bra hade jag ingen aning om. Tillhr helt klart toppen bland alla de bcker jag har lst, ngonsin. ver 400 lttlsta sidor med lagom korta kapitel, dr man kastas mellan hopp och frtvivlan, trar och skratt och en knsla av att vara dr. Jag sger bara en sak LS DEN!!!!!

Isabel Karlsson

2012-01-26

Helt underbar !

Linn Kjllerstrm

2011-11-27

Bland de smsta bckerna jag lst. Fr ingen knsla fr karaktrerna i boken och sprket r fullstndigt intetsgande. Kan vara dlig versttning s kanske ska ge originalsprket en chans.

Emilia J

2010-06-27

Grt o skrattade om och om igen. Hur bra som helst!

Linn Lagerstrm

2010-06-26

S mycket bttre n filmen.

Johanna Lundin

2010-06-06

Boken slukade jag p ngon dag. Filmen stngde jag av efter en kvart, s mycket smre n boken.

Linda Fedko

2010-03-24

Jag tyckte filmen var bttre n boken. Men boken r lsvrd. Fr dem som lskar att tnda myslampan och svepa en filt om sig och drm sig bort, kan jag varmt rekommendera den hr boken.

Anna Johansson

2010-02-21

Alldeles underbar! En bok som r ltt att grta till, samtidigt som den innehller mycket humor. Vldigt bra skriven.

En bok man mr bra av att lsa.!

Erika Bjrkskog

2010-02-14

Sg filmen - lste boken.
Men filmen var mycket bttre. Sllan det hnder, men jag orkade inte ens lsa ut boken.

Anette B

2010-02-05

En fantastisk bok dr du skrattar och grter om vartannat. Man knner verkligen hennes sorg och lngtan efter mannen hon frlorat.

Nenne N

2009-10-05

Man grter och skrattar om vartannat... En mycket bra skriven bok som jag tror kan hjlpa en att komma ver frluster i livet.

Lillemor Carlsson

2009-08-31

Jag snyftade o rs mig genom boken, helt fantastisk!!!!!

Johanna Andrasson

2009-08-29

Frsta gngen jag grtit till en bok...

Amanda Andreasson

2009-08-13

Vldigt fin bok. Filmen blir aldrig som boken, har dock ej sett filmen n.

Josefine berg

2009-07-28

Dm inte boken efter filmen.

Helena Wikstrm

2009-07-19

tragisk men nda rolig ska bli kul se filmen

BOKMANIA bokblogg

2009-06-21

En ganska dlig bok, ls min recension hr: http://www.bokmania.net/2007/12/ps-jag-lskar-dig.html

Maria Larsson

2009-06-19

En fantastisk roman om hur man tar sig igenom ett trauma och bearbetar sorg.

2009-06-10

lskar den hr boken, s underbart hrlig o sorgsen, ibland bara mste jag lsa sdant som fr mig att grta... ja det sger vl en del om mig kanske, men nd, tycker att boken r hrligt vacker utan att bli sentimentalt dravel - ven om mnga skert sger emot mig hr... men vad bryr jag mig om det??