P.S. från Paris

Levy, Marc

Kärlekens stad och två människor som vägrar att förälska sig  På filmduken är Mia lysande i rollen som förälskad kvinna. I verkliga livet däremot är hon i akut behov av en paus från tillvaron med sin otrogne filmstjärna till man. Hon flyr över engelska kanalen till Paris för att sova på sin vän Daisys soffa, gömma sig bakom en ny frisyr, glasögon och ett jobb som servitris på Daisys restaurang i Montmartre. Paul är amerikansk författare, hans debutroman blev en internationell bästsäljare. Förväntningarna på uppföljaren var enorma och i ren panik flyttade han till Paris för att försöka skriva i lugn och ro. Sju år senare bor han fortfarande kvar. Men när hans bästa vän lurar iväg honom på en dejt med Mia blir det snart komplicerat. De kämpar emot, ändå blir det allt svårare att bara vara vänner i staden där kärleken aldrig är långt borta."En charmig och bubblande historia Rörande,...

Malin Johansson

2023-06-09

Ännu en mysig feelgood av Marc Levy. Helt klart läsvärd.

2022-11-09

Bättre än den första jag läste av samma författare men tyckte ändå inte att den var särskilt märkvärdig. Jag fick ingen riktig känsla för någon av karaktärerna och det är lite tråkigt. Men ändå helt okej bok i slutändan.

Marc Moore

2022-04-23

Har svårt att tycka att huvudkaraktären är särskilt charmig, när det gäller feelgood så är det ju en förutsättning för att ha någon behållning av boken. Hon ljuger om precis allt till precis alla och det hela tiden.
Tror jag räknade till att jag läst en 5 olika franska författare och har inte gillat någon av dom, jag tycker att karaktärerna beter sig på så konstiga sätt och är svåra att relatera till, (värst bland dom är G Musso som helt verkar strunta i om hans berättelser är trovärdiga)

2019-12-21

Men åååhhh, alltså den här boken får ni inte missa! Det här är en väldigt vacker berättelse om Mia och Paul som inte vill förälska sig i varandra. Mia flyr till Paris för att få en paus från sin otrogna man. Författaren Paul flyttar till Paris för att få skriva i lugn och ro.

PS från Paris är en roman med mycket kärlek och värme. Jag småler ibland, skrattar högt ibland. Men mest av allt njuter jag av att läsa denna bok. Marc har lyckats förmedla många känslor och stämningar i boken. Den är välskriven och jag tycker att den är lätt att läsa då sidorna flyger fram. Jag har svårt att lägga ifrån mig denna roliga, vackra, rörande och charmiga berättelse.

Missa den inte om du gillar feelgood! Den är värd sin lässtund. Rekommenderas varmt!

2019-11-14

Härlig läsning!