P.S. från Paris

Levy, Marc

Kärlekens stad och två människor som vägrar att förälska sig  På filmduken är Mia lysande i rollen som förälskad kvinna. I verkliga livet däremot är hon i akut behov av en paus från tillvaron med sin otrogne filmstjärna till man. Hon flyr över engelska kanalen till Paris för att sova på sin vän Daisys soffa, gömma sig bakom en ny frisyr, glasögon och ett jobb som servitris på Daisys restaurang i Montmartre. Paul är amerikansk författare, hans debutroman blev en internationell bästsäljare. Förväntningarna på uppföljaren var enorma och i ren panik flyttade han till Paris för att försöka skriva i lugn och ro. Sju år senare bor han fortfarande kvar. Men när hans bästa vän lurar iväg honom på en dejt med Mia blir det snart komplicerat. De kämpar emot, ändå blir det allt svårare att bara vara vänner i staden där kärleken aldrig är långt borta."En charmig och bubblande historia Rörande,...

Marc Levy är en framgångsrik fransk författare som skrivit 18 romaner, de har översatts till 49 språk och sålt mer än 40 miljoner exemplar. En imponerande mängd! Trots det har jag helt missat honom innan jag läste PS från Paris.
Det är en otroligt charmig roman som får mig fast redan efter några sidor. Mia är framgångsrik skådespelare som precis kommit på sin man med att vara otrogen. Akut lämnar hon England och flyr hem till sin vän Daisy i Paris. Där försöker hon läka sitt brustna hjärta och på skoj svarar Mia på en kontaktannons och bestämmer en träff med Paul. Paul är författaren som efter att hans debutroman blev en succé hemma i USA, lämnade landet och mer eller mindre flydde till Paris.
Jag skrattar flera gånger när jag läser boken, Paul är en ganska torr man med många idéer men som i sin torrhet blir rolig och underhållande att läsa om. När Mia och Paul möts har de en härlig kemi som märks långt innan de själva kommer på det och jag bara väntar på att de ska inse det. Det är en underbar kärleksroman att låta sig svepas iväg med. Jag bara måste veta hur det ska gå för dem båda, så jag läser hela boken i ett svep tills den är slut. Det är en bok som är lätt att se framför sig som en romantisk komedi och jag hoppas att något filmbolag snappar upp boken och gör slag i saken. Jag gillar att Paul är författare i boken och att vi får följa hans skrivande och resan som författare.
Det är omöjligt att inte förtrollas av denna lilla kärlekspralin, PS från Paris är härlig må-bra läsning som värmer hjärtat långt efter att boken är utläst!

Härlig läsning!

Men åååhhh, alltså den här boken får ni inte missa! Det här är en väldigt vacker berättelse om Mia och Paul som inte vill förälska sig i varandra. Mia flyr till Paris för att få en paus från sin otrogna man. Författaren Paul flyttar till Paris för att få skriva i lugn och ro.

PS från Paris är en roman med mycket kärlek och värme. Jag småler ibland, skrattar högt ibland. Men mest av allt njuter jag av att läsa denna bok. Marc har lyckats förmedla många känslor och stämningar i boken. Den är välskriven och jag tycker att den är lätt att läsa då sidorna flyger fram. Jag har svårt att lägga ifrån mig denna roliga, vackra, rörande och charmiga berättelse.

Missa den inte om du gillar feelgood! Den är värd sin lässtund. Rekommenderas varmt!

Charmig, rolig & vacker!