På hal is

Kinney, Jeff

Greg kämpar med vintern - än är det för varmt, än för kallt. Det enda som lindrar är varm choklad. Men när skolan stänger på grund av all snö räcker det inte med chokladen.Grannskapet förvandlas till ett vintrigt slagfält där Greg och kompisen Rowley måste kryssa mellan allianser, svek och stridande gäng. Hur ska de slippa undan det gigantiska snöbollskriget med livet i behåll?Berättelserna om Greg är en världssuccé ? 200 miljoner sålda exemplar till killar och tjejer jorden runt!

Klass_11A

2021-12-15

Den var bra

Den här boken handlar om att Gregs skola stängs för det har snöat mycket. Då är han hemma och ska kolla på TV men hans mamma har tagit batterierna från fjärrkontrollen. Då behöver han göra uppdrag för att få batterierna men han kollar på sina föräldrars TV istället för att göra uppdragen. Nästa dag blir det ett stort snöbollskrig på hela hans gata. Sen händer mycket mer.

Jag tycker boken är bra för den har mycket humor och man vill bara fortsätta läsa.
/Ture

Denna boken handlar om Gregs vardagsliv, den var spännande och rolig. Så om du gillar roliga böker är du på rät ställe. /Axel

Den här boken handlar om att Gregs skola ska stänga på grund av att det är så mycket snö. Det blir ett snöbollskrig mellan grannarna. Greg och hans kompis Rowley gör allt för att överleva. Jag gillar den, det är mycket humor och roliga bilder. författare Jeff Kinney. AV Adam
jag ger boken 5/5 stjärnor.

bra

rolig och blev inte lång tråkig

Råda skola åk 4

2021-11-18

jag tyckte på hal is va sådär bra den va inte så spennande men ganska rolig🐥Av:Elton

Nytorpsskolan 4

2021-11-18

Jag tyckte den här boken var jättebra!

Klass 4c, Kulturama

2021-11-12

Super bra!!!

Jag tyckte att ”Dagbok för alla mina fans PÅ HAL IS” var en rolig och skrattframkallande bok. Den innehåller väldig mycket iskalla grejer och pinsamheter mellan Greg och Rowley. Det hände också en hel del, ja vad ska man säga…skumma saker….

Av Inez 22/10-2021

Fett bra bok den är spännande men tråkig ibland
Jag tycker att den är ganska bra
XD :) TvT

Den är bra men ibland är den lite överdriven men den är mest kul.

Jag tyckte att den här boken va jätte bra. Den handla lite om en familj som hade tappat bort sin gris och killen och killens kompis hade startat ett stort snöbollskrig med de som bor på den nedre gatan och de som bor på deras gata för att de på den nedre gatan vile åka pulka på deras bake så de som bor på den nedre gatan.

Bra Julbok 🙂🎅🎄🎁