På ett ögonblick

Redfearn, Suzanne

| 2022

Livet är över på ett ögonblick för sextonåriga Finn Miller när hon och tio andra personer störtar rakt nerför ett berg i en fruktansvärd bilolycka. I gränslandet mellan liv och död ser Finn hjälplöst på när de hon älskar kämpar för sina liv.De överlevande måste fatta omöjliga beslut och plågas i efterhand av sorg och ånger på grund av sina val. Finn kan inte släppa taget utan vakar över dem, medan de försöker återgå till sina liv. Hennes pappa Jack vill hämnas på den enda person han kan ge skulden förutom sig själv. Mo, hennes bästa vän, söker modigt efter sanningen när berättelsen om vad som hände förvanskas. Finns syster Chloe känner av hennes närvaro och längtar efter att förenas med henne. Deras mamma Ann räddade alla men förföljs av dåligt samvete för de val hon gjorde. Finn måste ge sig av, men hur kan hon göra det när livet har slagits i spillror för hennes familj? På ett ögonblick...

Malin Falk

2023-09-03

Så galet bra. Går inte att lägga ifrån sig. Väldigt amerikansk. Gillar att det är korta kapitel. Lätt att hänga med.

Mandelmamman

2023-09-01

En bok som får en att tänka efter. Ingen av oss vet i förväg hur vi kommer reagera när det värsta händer. Spännande och smärtsam på samma gång.

2023-03-04

Vad vet vi egentligen om oss själva. Hur skulle vi reagera i en fasansfull händelse. Antagligen inte förrän vi står inför det.
Fantastisk berättelse som griper tag.

Kerstin Kolm

2023-02-02

En annorlunda och spännande handling- vilka val vi gör och dess konsekvenser i dramatiska, livshotande situationer.
Hur väl känner vi andra och även oss själva?

2023-01-26

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Den amerikanska författaren Suzanne Redfearn har gett ut sex stycken böcker i USA, men den här boken, På ett ögonblick, verkar vara den första som har översatts till svenska. Jag hoppas verkligen på att fler av hennes böcker översätts, för den här boken var mycket, mycket bra. Den var lite annorlunda skriven, lättläst, spännande, otäck, tänkvärd, och mycket gripande och berörande. Kan verkligen varmt rekommendera den. Jag lyssnade på boken, och den var suveränt inläst av Lo Kauppi.

Siri Palmgren

2023-01-04

Den här boken greppade tag om mitt hjärta efter bara några sidor och höll det i ett fast grepp ända till slutet. En fantastisk berättelse som stannar kvar efter läsningen. Det bästa jag läst under 2022!