P ett gonblick

Redfearn, Suzanne

| 2022

Livet r ver p ett gonblick fr sextonriga Finn Miller nr hon och tio andra personer strtar rakt nerfr ett berg i en fruktansvrd bilolycka. I grnslandet mellan liv och dd ser Finn hjlplst p nr de hon lskar kmpar fr sina liv.De verlevande mste fatta omjliga beslut och plgas i efterhand av sorg och nger p grund av sina val. Finn kan inte slppa taget utan vakar ver dem, medan de frsker terg till sina liv. Hennes pappa Jack vill hmnas p den enda person han kan ge skulden frutom sig sjlv. Mo, hennes bsta vn, sker modigt efter sanningen nr berttelsen om vad som hnde frvanskas. Finns syster Chloe knner av hennes nrvaro och lngtar efter att frenas med henne. Deras mamma Ann rddade alla men frfljs av dligt samvete fr de val hon gjorde. Finn mste ge sig av, men hur kan hon gra det nr livet har slagits i spillror fr hennes familj? P ett gonblick...

Malin Falk

2023-09-03

S galet bra. Gr inte att lgga ifrn sig. Vldigt amerikansk. Gillar att det r korta kapitel. Ltt att hnga med.

Mandelmamman

2023-09-01

En bok som fr en att tnka efter. Ingen av oss vet i frvg hur vi kommer reagera nr det vrsta hnder. Spnnande och smrtsam p samma gng.

2023-03-04

Vad vet vi egentligen om oss sjlva. Hur skulle vi reagera i en fasansfull hndelse. Antagligen inte frrn vi str infr det.
Fantastisk berttelse som griper tag.

Kerstin Kolm

2023-02-02

En annorlunda och spnnande handling- vilka val vi gr och dess konsekvenser i dramatiska, livshotande situationer.
Hur vl knner vi andra och ven oss sjlva?

2023-01-26

Betyg: 5 av 5 - 📚 - Den amerikanska frfattaren Suzanne Redfearn har gett ut sex stycken bcker i USA, men den hr boken, P ett gonblick, verkar vara den frsta som har versatts till svenska. Jag hoppas verkligen p att fler av hennes bcker verstts, fr den hr boken var mycket, mycket bra. Den var lite annorlunda skriven, lttlst, spnnande, otck, tnkvrd, och mycket gripande och berrande. Kan verkligen varmt rekommendera den. Jag lyssnade p boken, och den var suvernt inlst av Lo Kauppi.

Siri Palmgren

2023-01-04

Den hr boken greppade tag om mitt hjrta efter bara ngra sidor och hll det i ett fast grepp nda till slutet. En fantastisk berttelse som stannar kvar efter lsningen. Det bsta jag lst under 2022!