På dödligt spår

Erfarna reportern Jack McEvoy har tagit fast mördare förut. Men när en kvinna han haft en relation med blir dödad på ett brutalt sätt inser han att han står inför ett mördarpsyke han aldrig tidigare stött på. Jack börjar gräva i fallet, trots varningarna han får både från polisen och från sin egen chef, och han gör en chockerande upptäckt. Brottet kan kopplas till andra mystiska dödsfall på olika håll i landet. Oupptäckt av polisen har mördaren använt genetiska data för att välja ut och förfölja sina offer. Jack letar igenom de mörkaste delarna av nätet för att ta reda på vem som står på tur. Men mördaren har redan valt sitt nästa offer, och är redo att slå till igen. Hjälten från klassikerna Poeten och Fågelskrämman är tillbaka. Vi återser Jack McEvoy i en seriemördarthriller från bästsäljande författaren Michael Connelly. "Connelly har förtjänat sin plats i de...

2022-05-24

Nja, inte Connellys bästa. Lite för tråkigt om än viktigt arbete med datorns hjälp.

Lars Persson

2021-08-15

Nog en av de böcker jag läst av denna författare som inte faller mig i smaken

Fredrik Davidson

2021-04-02

Connelly har tagit steget in i IT-eran. Tyvärr blir det väldigt "platt" och ointressant med korta fraser om besök på hemsidor och att skicka privata Facebook-meddelanden. Efter drygt halva boken sker en förändring till mer "seriöst" och väl beskrivet utredningsarbete. Det blir boken mycket mer intressant och blir svår att lägga ifrån sig.

Sofi Lindberg

2020-11-15

Helt klart en av Connellys bästa

2020-11-01

Min favoritbok av Michael Connelly är Poeten med JAck McEvoy i huvudrollen. Den här håller inte samma nivå även om spänningen tog sig efterhand. Är faktiskt mer sugen att läsa om Poeten nu.