Övergången

Harry Bosch har äntligen gått i pension efter alla år som polis i Los Angeles. Men hans halvbror, försvarsadvokat Mickey Haller, behöver hans hjälp. Han ska försvara en klient som är åtalad för ett mord. Ingenting tyder på att klienten är oskyldig, men Haller är övertygad om att han är det. I sitt sökande efter sanningen blir han själv en måltavla.

Mikael Linder

2017-01-17

En av de bättre på länge i Bosch-serien.

emmakicki

2016-09-22

En helt okej Boschbok. Ingen större spänning men inte heller tråkig. Kommer nog glömmas bort om ett tag. Vill minnas att den förra var bättre men så har jag också börjat lessna mer och mer på de där Haller ingår.

Thommy Stenström

2016-08-30

Detta är en av mina favorit författare och jag blir alltid väldigt förväntansfull när han släpper nya böcker.
Är alltid orolig över om han ska infria förväntningarna eller inte.

Ibland lyckas han bra och ibland sämre!

Här har han överträffat mina förväntningar med råge.

Hans halvbror behöver hjälp med ett fall och trots att Bosch har mer eller mindre gått i pension så lovat han att åtminstone kolla på fallet.

Detta leder till en hel rad av spännande händelser och boken går knappt att lägga ifrån sig.

2016-08-16

En riktig Boschdeckare, gillar honom. Lite långsamt mordutredande där man får följa hans funderingar i en mycket sammansatt story. Kul att se hur han hittar de felande länkarna. Och som vanligt stegras tempot och våldet i en spännande uppgörelse.

Jan Banan

2016-08-14

Stabil insats av Connelly.