Ovntat besk p Star Street

Keyes, Marian

| 1905

Vem - eller vad - r det som hller ett vakande ga p de boende p Star Street 66 i Dublin? Hur det n ligger till med den saken s kommer denna mycket speciella gst att fra med sig mnga omvlvande verraskningar fr husets invnare: en del ovlkomna, andra angenma. P versta vningen bor musikbolagschefen Katie som tillbringar sina dagar med att hlla grdagens rockstjrnor kort och fundera ver hur mycket cheesecake det gr t fr att ta ihjl sig. Under henne delar ett par muskulsa polacker lgenhet med en gatsmart tjej som heter Lydia. Hon har en vass tunga och en nnu skarpare hjrna, men trots det ngra ovntade svaga punkter. P frsta vningen bor Fionn - en trdgrdsmstare som fredrar palsternackors sllskap framfr mnniskors. Men han ser ut som en prins hmtad direkt ur sagans vrld och nr han ovntat erbjuds en egen tv-show kastas han pltsligt rakt in i strlkastarljuset....

Jessica Appelqvist

2016-05-17

Jag frmdde inte ens lsa klart den.

Klara Marklinder

2014-08-19

Mysig feel-good-bok med en allvarlig underton, precis i Marian Keyes anda. Helt klart lsvrd!

Izabela Horn

2014-07-22

?En typisk Marian Keyes bok,fylld med humr och roliga personligheter. En perfekt semester bok att ha med sig till stranden . ?

Izabela Horn

2014-07-22

Anna Andreasson

2013-11-05

Efter att jag hade lite uppehll i lsningen s gillade jag denna boken. Har alltid gillat denna typ av bcker.

Carina Fjllman

2013-08-30

Seg brjan men den tar sig, annorlunda mot tidigare bcker.

Katarina

2013-05-19

Deprimerande bok. Slutade p cd 6 d jag konstaterade att jag bara blir p dligt humr av den hr boken.

julia christensson

2012-10-11

Bra bok men mnga karaktrer, vart lite rrigt men annars en hndelserik och vlskriven bok.

Veronika S

2012-05-27

Blev riktigt besviken ver den hr boken. Frstr inte hur hon som alltid brukar skriva s bra kunde f ihop ntt shr dligt?
En svag tva tyvrr.

Lina R

2012-05-03

Det var vldigt lnge sedan jag lste ngot av Keyes, men jag vill allt minnas att hon brukar vara skarpare n s hr. Boken var vldigt seg i brjan, men nr den vl kom i gng gav den mig en helt okej lsupplevelse, men varken mer eller mindre.

Sara Eriksson

2012-04-02

mjaaaaeeee, den charmade till sig mot slutet, men var nd rtt seg i storyn knde jag :)

Caroline Karlsson

2012-02-29

Slutet var bra... Men de 500 sidorna var alltfr sega!

Jag har lst alla hennes bcker och detta r utan tvekan den bsta!

Karin Lfstrand

2012-01-05

120105: Det var ett tag sedan jag hade en lstrff med Marian Keyes och det vinner vi bda p. Det var riktigt roligt att flja mnniskorna och deras den under de beskrivna dagarna. Det blandas knasigheter med allvarsam botten i ett lttsmlt lspaket.

Ida

2012-01-03

som alltid har marian keyes skrivit en bra historia. hon behandlar alltid mnen som r vardagliga, bde svra och lttare. jag kan frst att folk inte tycker om den vernaturliga delen men jag str mig inte alls. p ett enkelt stt kan hon bertta allas historier i huset utan att de fr den skulle har nt med varandra att gra. utan den och nedrkningen skulle boken inte vara den samma. helt enkelt lika lsvrd som de tidigare bckerna, man fr kanske ge den lite tid men det r den vrd!

Linn van Keppel

2011-10-23

En bok med mnga trdar och mnga twister. Vissa scener r lite frutsgbara medan andra r s frvnande att jag tappar hakan!

Sofie Petersson

2011-08-23

En av Marian Keyes smsta. Tyckte dock om karaktren Lydia som med sitt bitska humr sticker ut i chicklitt-djungeln.

Stephanie G

2011-08-13

Jag lskar Marian Keyes fr hennes frmga att f mig att koppla av och koppla bort det som hnder runt omkring mig. Det r vl inte finlitteratur men hon gr inte heller sken av det. Inte hennes bsta bok (jag gillar exempelvis En frtjusande man mer). Men gillar man Keyes s kommer man gilla denna.

hanna skkinen

2011-08-10

Den hr boken r inte alls lika bra som hennes tidigare.. lite besviken

Sandra Svensson

2011-07-28

Helt ok, hll dock inte riktigt samma mtt som walsh-bckerna ;) Men jag gillade karaktrerna som jag oftast gr i hennes bcker. Speciellt Lydia :-)

Charlotte Bjrk

2011-06-29

En av Keyes bttre bcker p senare tid, perfekt att avnjuta p stranden!

Linda Vngbo

2011-06-23

I min vrld skriver Marian Keyes skna sommarbcker. Lttlsta och okomplicerade historier med mycket humor och vrme. Inga stora verraskningar men ibland r det sknt att veta vad man fr. Star Street r inget undantag - skn lsning i sommarens hngmatta!

Linn Lagerstrm

2011-05-14

Jag lskar den ondskefulla svartalfen! :D

Zandra Sahlin

2011-03-28

En Marian Keyes bok rakt igenom, lttlst, ngot frvirrande i brjan innan man lrt knna alla och kopplat dom, men suvern! Invntar redan nsta bok!

Nr jag brjade lyssna p denna bok fattade jag frst ingenting, namn och sdant bara snurrade, vad r detta tnkte jag.Men upplsaren Anja Lindqvist var bra s jag fortsatte och lyssna och efter ett tag var jag helt inne i Star Street jag ocks.Jag tyckte boken var vldigt trevlig och gemytlig men inte fr den skull glttig.Detta var min frst kontakt med denna frfattare och jag lser grna andra bcker av henne

Karin Almn

2010-11-16

Detta var en ovntat trevlig och vlskriven bok! Jag gillar sprket, tempot och de intressanta karaktrerna. Kul vinklingar och behovsframkallande lsning =)

Amelie Adrielsson

2010-10-06

Vad hnde? Min favoritfrfattare har gjort en strtdykning utan dess like... Jag r bde besviken och chockad!

Helena S

2010-09-12

Besviken, knns inte som en Keyesbok alls. Saknade hennes humor och finess och det var inte alls samma knsla fr personerna som hon brukar f till. Men helt ok som en vanlig underhllande lsning fr stunden.

Karin Sder

2010-08-30

Kul bok! Intressant vinkling.

Pia Stendahl

2010-08-04

Marian Keyes bcker brukar vara humoristiska och skildrar intressanta mnniskor p ett sarkastiskt och trffande stt. I Ovntat besk p Star Street r alla karaktrerna intressanta och skildringen av deras liv knns kta och trovrdigt. Dock tycker jag att boken inte r lika underhllande som de tidigare bckerna.
Boken knns rrig med alla karaktrerna och deras liv som beskrivs i bde nu tid och i tillbakablickar.
Boken tar sig definitivt mot slutet och det r spnnande att f veta vem den hemliga iakttagaren r. Tyvrr nr den inte riktigt upp till den niv som frra boken, En frtjusande man, som jag tyckte var en av Keyes bsta bcker.
P www.bokbrus.se kan du lsa fler ljudboksrecensioner.
Med vnlig hlsning
Pia

Maria Bragsj

2010-08-01

Nr jag brjade lsa dea tjnejrp,am i al denn frdom som rder s blev jag frvnad, Marian Keyes visar upp ett sprk och en omsorgsfullhet om ordet som g chiclit tjejer gr.
Jag r fylld av frvntan nr de olka karaktrerna utvecklas Och nr klimax ns bler det en form av aniklimax..

Welll Om jag vore du s skulle jag vilja var en av du ...

Gunilla Jnsson

2010-07-27

Som alltit r det riktigt trevligt och underhllande att lsa en M Keyesbok.

2010-07-09

Det hr var en mycket bra Marian Keyes-bok. Jag har alltid gillat hennes bcker. Tycker om blandningen av humor, chick lit, allvar, relationer, missbruksproblem, med mera.

Den frra boken av henne som jag lste, ("En frtjusande man"), tyckte jag var lite vl lng och utdragen. Men jag gillar ju i och fr sig tjocka bcker, s den hr, "Ovntat besk p Star Street", var precis lagom, med sina sexhundra sidor.

S jag kan helt klart rekommendera boken.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )

Fiona *

2010-06-29

Stundtals bra personskildringar med trovrdigt sprk... men s snavar hon iom att beskaren, den hemlighetsfulle, landar p Star Street och lyckas inte resa sig helt igen.

Maria Sundin

2010-06-16

En Keyes r en Keyes r en Keyes. Det r lttlst och tankebefriande. Fullt av sympatiska mnniskor.

Maria Larsson

2010-06-09

I likhet med Marian Keyes frra bok, "En charmerande man", s skulle hennes nya, "Ovntat besk p Star Street" ha tjnat p att kortats av ngra hundra sidor.
rligt talat vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om boken. Det jag uppskattar mest med Keyes som frfattare r hennes frmga att vga skriva om tragiska hndelser, vnda historien och fra den i ett annat ljus. Under rens lopp har Keyes skrivit om alkoholmissbruk, hustrumisshandel och frluster p ett stt som ingen annan tidigare har gjort.

Styrkan i Keyes stt att skriva r att man blir bjuden p hela knsloregistret. Hon kastar sina lsare frn humor till eftertnksamhet med en oerhrd skicklighet. Hennes rollfigurer blir s levande att de nstan knns som nra vnner.

I "Ovntat besk p Star Street" fr vi flja de boende i huset. Det r mycket namn, personligheter och intriger att hlla reda p. Till den grad att Keyes kanske borde ha lmnat en del av dem utanfr handlingen. Keyes bcker har med tiden blivit tjockare och tjockare (fr hon betalt per ord?) och det r inte en utveckling i positiv riktning.
Det blir plttrigt med alla namn, personer och sammanvvda historier. Och det vernaturliga inslaget (som tack och lov r ganska nertonat) knns bara ondigt.

"Ovntat besk p Star Street" r lngt ifrn Keyes bsta bok. Samtidigt har jag en knsla av att det hr r den sortens bok som det kommer ta ett tag att smlta. Att det r en bok som jag kommer att bra med mig inombords ett tag.

Trots att boken r p nrmare 600 sidor s r den lttlst med en enormt behaglig rytm i sprket. Jag har lite problem med att komma in i den i brjan men sedan r texten som rinnande vatten. Som texterna alltid r i Keyes bcker. Hon r emellant helt fenomenal i sina formuleringar.
Dremot hoppas jag p att hon i nsta bok gr en skoningsls redigering.

Maria Larsson

2010-06-09

Det vernaturliga inslaget knns bara ondigt och boken kunde ha kortats av ett par hundra sidor. Men den r nd riktigt underhllande.

Cecilia Magnusson

2010-05-21

Fn ovanlighetens skull tog det ett par kapitel innan Marian lyckades fnga mig. Men sen kunde jag knappt lgga ifrn mig boken.

Eva Pettersson

2010-02-13

Marian Keyes r ju alltid Marian Keyes, och jag slnger mig alltid ver hennes bcker nr de kommer ut. I denna bok fr man lsa ett antal sidor innan man blir fngad av berttelsen, men sedan r man som vanligt fast!

Annika Roos

2010-02-12

Lite konstig i brjan, men sedan blev den jttebra! Gillar att hon har med allvarliga aspekter ocks!