Our Tragic Universe

Thomas, Scarlett

| 2010

If Kelsey Newman's theory about the end of the time is true, we are all going to live forever. But for Meg - locked in a dead-end relationship and with a deadline looming for a book that she can't write - this thought fills her with dread. Stuck in a labyrinth of her own devising, Meg knows that there must be a way out.

Sara Urger

2012-12-14

Lite för många filosofiska utläggningar för min smak. Annars en trivsam historia, men det hände inte så mycket.

André Strömgren

2011-08-20

Jag har verkligen gillar Scarlett Thomas andra böcker, men den här var faktiskt inte i samma klass. Den kom aldrig riktigt igång och hade inte samma intressanta upplevelser längs vägen. Den får dock en 3:a för att den är välskriven och har en del intressanta passager, men det är precis°

Tove Skarstedt

2010-06-18

Som alltid otroligt tankeväckande och underhållande. Det handlar om kärlek, människors beroende av varann och det handlar om tro och vetenskap och sist men inte minst, det handlar mycket om skrivande och litteratur. Food for thought och massor med underhållning på vägen!!! Böcker för unga och halvunga människor som både vill känna igen sig och vidga sina vyer. Ingen risk för perfektionism här! Läs, läs, läs!