Ost till alla möss

Nilsson, Ulf

| 2009

"Närmare Nalle Puh än så här kommer jag inte", Ulf Nilsson En härlig filosofisk högläsningsbok om en mycket speciell liten mus som bor på en ostfabrik - för barn från cirka fem år och uppåt! Av en av våra främsta berättare Ulf Nilsson. Ömsint och varmt illustrerad av den kända holländska illustratören Gitte Spee. Med utgångspunkt i en liten och annorlunda mus värld tar Ulf Nilsson med oss på en upptäcktsresa till några av livets stora frågor. I denna förunderliga berättelse om livet på en ostfabrik närmar han sig funderingar som "Vem är jag?" "Hur kommer det sig att jag kan tänka?" "Hur stor är världen?" "Ska man rädda en katt?"...

Sanna Hansson

2012-05-31

Härligt finstämd bok att läsa högt ur. Mina båda (pojke 7 o flicka 5) älskade den, så även pappa som smyglyssnade!

Marianne Skoglund

2012-03-13

Underbar högläsningsbok som borde kunna läsas fån fyra år och uppåt. Filosofiskt och mysigt.

Lotta Berling

2011-05-02

De första kapitlen är fantastiskt fina och finurliga, och det är en väldigt söt och fin bok fortsättningsvis också. Men djupare berörd blir jag inte, så därför stannar betyget på 3,5.