Orlando

Woolf, Virginia

| 1993

2015-08-23

Vacker och svrdefinierad bok. Poesi och knsnormer, allvar men ibland en extremt uppfriskande humor. Stark trea nr jag vl kommit en bit in i boken och vant mig vid sprket.

Ethel Forsberg

2015-02-15

Tidls berttelse med genusperspektiv.

Edwin Cole

2014-12-24

Efter Konstantinopel och Orlandos frvandling s blev det rtt s tradigt.

pernilla gth

2014-02-19

En underbar roman att djupdyka i. En bok som absolut kan lsas bara fr att lsa men som vinner mycket p att dess lsare tnker p symboler, teman och motiv. En vacker historia om en mnniska som efter mnga om och men ntligen hittar sig sjlv utanfr samhllets ramar och andra mnniskors frestllningar om hur en mnniska ska vara.

Ingeborg Amnus

2014-02-03

Fantastiskt sprk, en njutning att lsa! Och fylld med subtil underfundig humor.

Cathy Gee

2014-01-14

Antingen rcker inte mitt intellekt till fr den hr boken eller s r det lite Kejsarens nya klder ver det hela.

Maria Eriksson

2013-07-10

Virginia Woolfs mest ltt tillgngliga sgs det. En magisk berttelse om en man som pltsligt bli kvinna. En hen kan man sga. Jag blir frvnad ver hur aktuell Woolfs text faktiskt r just i vr tid, trots att den skrevs 1928.

Herman Ferner

2012-08-22

Tyvrr tycker jag den hann bli lite seg mot slutet. Den klarar precis grnsen fr en fyra.

Liza Bolin

2012-06-29

trots min tioriga hajp lyckades den nd frvna mig i sin braighet. sprket blir lite svulstigt ibland men slutets ihopknytning r riktigt poetisk.

C L

2011-07-25

Jag orkar verkligen inte lsa ut den - och jag r s besviken. Jag lskade Mrs Dalloway, och r en av mina favoriter. Sedan mter jag den hr boken och det knns bara s platt! Jag blev lite frvirrad, och inte speciellt engagerad. Jag har lagt av efter halva. :(

Tyvrr mste jag sga att jag inte frstod sdr verdrivet mycket av sjlva handlingen men sprket. SPRKET! Om jag bara skulle betygstta det och inte helheten skulle det bli en klar femma men som nu r, eftersom jag uppenbarligen missar ngot, blir det bara en trea...