Optimal marknadskommunikation

Lange, Fredrik

| 2003

Flag from sv

3


Boken går igenom alla delar som man måste kunna i marknadskommunikation. Den behandlar budgetering, målsättningar och målgruppsanalyser. Vidare ingår flera kapitel om varumärken och positionering. Boken ger ingående kunskaper om reklamplanering och reklamutformning, liksom om medievalsprocessen med schemaplanering och mediaval. Den innehåller också egna kapitel om alternativa kommunikationssätt som PR, opinionsbildning och säljfrämjande aktiviteter. Boken ger kunskaper på tre plan. Det första planet är strategiskt och fokuserar kring kommunikationsstrategier och strategisk marknadsföring. Det andra planet är taktiskt och handlar om hur strategierna ska iscensättas rent konkret i varumärkesutformning, reklamutformning och så vidare. Det tredje planet är kreativt och kretsar kring hur man kan göra kommunikationsinsatserna så kreativa och nyskapande som möjligt. Boken bygger...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok