Operation Lynx

Drougge, Unni

| 2010

Den unga Emelie har alltid varit följsam och anpasslig. När hennes mamma anmäler henne till det stora EU-jippot Miss Europa ställer hon lydigt upp och blir efter ett par skönhetskirurgiska ingrepp uttagen till final. Men när hon under högtidliga former koras till representant för Sverige flyger fan i henne och hon orsakar stor skandal. Emelie flyr ner till Brovattnet med den unge hungrige journalisten Calle hack i häl. Där lever folk ett stillastående, tryggt och bekvämt liv i gemytligt grannskap. Men i samma stund som Emelie gör entré rörs idyllen i Brovattnet upp. Kristin, den harmoniska hemmafrun, blir våldtagen av en brutal best. Thea, den folkkära äldre författarinnan, får sina sexuella lustar väckta av Emelies välsvarvade kropp. Och Sanne, den moderna häxan, förlorar sin kraft.

2016-02-29

Jag har visst läst den hör för hand tidigare. Minns dock inte så mycket från det. Unni Drougge är alltid rolig och befriande, och hon läser boken själv rappt och engagerande. Men jag tycker faktiskt själva handlingen är lite väl rörig och orealistisk för att få något högre betyg. Jag kan varmt rekommendera hennes andra böcker. Hella Hells bekännelser samt böckerna om Berit Hård är mycket underhållande!

2014-09-21

Ganska så befriande innehåll i boken, även om det här är långt ifrån Unni Drougges bättre böcker!

Izabela Horn

2012-02-28

För att vara en Unni Drougge bok så är den en av hennes sämre böcker .

Johanna Falkered

2009-07-01

Hippies, I like! Unni I like!