One shot

Child, Lee

| 2005

Now filmed as the blockbuster movie 'Jack Reacher', starring Tom Cruise. Six shots. Five dead. A heartland city thrown into terror. But within hours the cops have it solved. A slam-dunk case. Apart from one thing. The accused gunman refuses to talk except for a single phrase: Get Jack Reacher for me. Reacher lives off the grid. He's not looking for trouble. But sometimes trouble looks for him. What could connect the ex-military cop to this psychopathic killer?

Fredrik Davidson

2024-01-14

Jag var inte helt övertygad under första kapitlet, men sedan blev den allt bättre.
Jack Reacher är väldigt kompetent och stark, det måste man ge honom 😜

2017-01-05

Spännande, välskriven, lättläst, ja, jag gillar Lee Childs serie om Jack Reacher. Han kan allt, är rättvis, charmar alla utom busarna, vad kan man mer begära?

Yvonne Larsson

2014-09-21

Helt ok deckare, går fort att läsa.

Stefan Hedestig

2014-03-21

Man blir aldrig besviken på en Lee Child deckare.

Marianne Strandberg

2013-09-12

Blir mer o mer förtjust i Jack Reacher :-).

Tobbe Fransson

2013-04-06

Troligen mycket bättre än filmen

Anette Tunius

2013-04-04

Riktigt bra i sin genre.

Peo Edvinsson

2012-11-09

Man vet vad man får när man läser om Jack Reacher! Den här var dessutom lite bättre än genomsnittet!

Amir Mansourian

2012-01-12

Inte Childs bästa men klart godkänd. Det känns som att nåt saknas i denna story men jag kan inte sätta fingret på vad.

Anette Marcusson

2011-03-17

Louise A

2010-04-01

Det är sån underbar ironi i denna berättelsen, att jag skrattar högt flera gånger. Torr humor och spänning! Lyssna på ljudboken med Magnus Roosman som uppläsare, oslagbart!