Ondska utan ånger

Sundgren, Linda

| 2016

När journalisten Angelica Moe, Angie, lämnar jobbet som kriminalreporter på en av Sveriges största morgontidningar ser hon fram emot en mindre hektisk tillvaro som chefredaktör på Skärgårdstidningen. Men det visar sig bli allt annat än lugnt. En tidig morgon hittas en kvinna brutalt mördad ute bland klipporna på ön Finnhamn i Stockholms mellersta skärgård. Vaxholmspolisen Robert Klingvall och hans kollegor inleder jakten på mördaren, men spåren är få och riskerar att leda dem fel. Under tiden har Roberts fru, kriminologen Linnéa Klingvall, rest till Afghanistan för att bistå den svenska militärpolisen på Camp Northern Lights. De kämpar med en serie olösta och ovanligt brutala våldsbrott som begåtts i närheten av campen och plötsligt hamnar Angie åter i hetluften. ?Ondska utan ånger har alla ingredienser; en ondskefull mördare, kärlek, skärgårdsidyll och vardagliga detaljer". Btj

Kicki Carlsson

2018-01-30

Vilken debut! Vågar inte läsa om den inledningen en gång till och blev tacksam över att fortsättningen var mer som en kriminalroman och inte thriller. Lättläst. Ser fram emot nästa.

Evasbokhylla

2018-01-17

Lättläst! Ny författare för mig och som jag gärna läser fler böcker av.

Kul med Vaxholmsmiljö. Lite rörig med många personer och ett avsnitt i mitten där historien tappade fart, men bra avslutning.