Onda drömmar

Jansson, Anna

| 2022

Amelie Muscat arbetar som barnpsykolog. På en kurs har hon träffat Laura och blivit blixtförälskad. De flyttar ihop utan att egentligen känna varandra. När Amelie ska passa Lauras treårige son gör hon ett ödesdigert misstag. Sedan är pojken försvunnen.Maria Wern har förlorat sin man och hanterar sorgen genom att gräva ner sig i arbete. Hon tar extrapass i yttre tjänst. En pojke har försvunnit på norra Gotland, mitt i en snöstorm. Det är upptrappningen till en serie skakande händelser, och det är Maria Wern som måste ta reda på hur allt hänger samman, mitt i sin egen privata tragedi.Gör dig redo för en ny, rafflande läsupplevelse från deckarmästarinnan Anna Jansson. Det är en historia om svek och mord och om att vilja skydda sina närmaste, även om det gäller att bryta mot lagen och gå över lik.

Helena Rasmusson

2022-08-10

Bra & spännande Maria Wern deckare!

Elisabeth Svensson

2022-06-15

Så kan det gå... Vilken snurrig härva, men oj så spännande och oförutsägande

2022-04-27

Det här är den 24e delen i serien om Maria Wern. Heder till Anna Jansson som i varje bok lyckas skriva spännande! Att läsa böckerna om Maria Wern är som att återse gamla vänner som man inte träffat på ett tag. Man är liksom med karaktärerna i deras vardag, deras glädje och sorg.

Den här delen involverar barn som på ett eller annat sätt far illa och det är jobbigt, jag har svårt för det. Samtidigt är det en spännande katt- och råtta lek efter en mördade innan denne slår till igen.

Som vanligt är det välskrivet och lättläst men jag hade velat läsa lite mer om hur Maria hämtar sig efter sin tragiska förlust i förra boken Galgbergets väktare. Sammantaget en bra deckare som jag gärna rekommenderar.

Boken är bra inläst av Marie Richardsson. Det blev många och långa promenader då jag inte kunde sluta lyssna!

Irene Pettersson

2022-03-31

Spännande

💚🧡WoW hon har Lyckats igen att skriva en underbar Spännande Nagelbitsbladvändare på högsta Nivå
Jag satt som klistrad redan från när första meningen når mitt öra
& sidorna bara försvann i ett nafs
WoW
💜💛❤💚💙 av 5st🧡💚