Onanisterna (Bok + Ljudbok)

Lundberg, Patrik

| 2016

Kim lever i två olika världar. Den ena är vännerna i Malmö, den andra är fotbollen och barndomskompisarna. Hur ska han få ihop dessa två världar?Det här är en förkortad och bearbetad version av Patrik Lundbergs bok om ett gäng killar i en sömnig småstad som tampas med sina identiteter, bakfyllor, relationer och framtidsdrömmar. En modern ?ung man söker sig själv?-roman om Kim som drömmer om att bli författare och som lever i två världar. Den ena världen är fotbollen, hamburgare och barndomskompisarna hemma i Sölvesborg. Den andra världen är de nya vännerna i Malmö, de som är vegetarianer och politiskt medvetna ? och rika. Och i Malmö finns Nora. Kim försöker få ihop dessa två världar, vilket slutar med en smärre kulturkrock. Nu kan du köpa Bok + Ljudbok/CD i ett! Det är ett kombinerat paket där du får en fysisk bok och en CD-skiva med en mp3-fil på.

Torbjörn Nilsson

2020-08-27

Som många andra blev jag väldigt tagen av Patrik Lundbergs viktiga Sommarprogram och beslöt läsa hans böcker.
Boken är lättläst med bra driv i korta kapitel. I början är det väldigt mycket ungdomsröj, som nu känns avlägset för mig
Men sen djupnar boken, och jag läser in en tydlig underton av sorg och sårbarhet.
Särskilt roligt att läsa om arbetet som tidningsbud, eftersom jag också provade det något drygt år i ungdomen.
Titeln får sin förklaring mot slutet, men slutet på nyårsfesten förstod jag inte
Bra bok! Ser fram emot att snart läsa "Gul utanpå" och "Fjärilsvägen".

Mariann Winge

2016-04-15

Unga pojkar som inte hittar sin plats efter gymnasiet. Det är korvkiosken, pizzerian och fotbollen. Ungdomsspråk och musik. Jag hade lite svårt att hänga med.

2015-04-07

Karikatyr på landsbygden och dess folk som blir karikatyr på hipsters som någonstans blir lite ömhet och klokhet om båda men man kommer inte ut ur det inledande vidret.