On Green Dolphin Street

Faulks, Sebastian

| 2001

A vividly evocative novel set in Cold War and New Frontier era America, from the bestselling author of Birdsong and Charlotte Gray America, 1959.

2016-08-23

Inte alls dålig, men inte heller särskilt engagerande. Behållningen för min del var tidsskildringen. Inblicken i Kennedys presidentvalskampanj. Kärleksskildringen upptog inte så stor plats i romanen och tur var väl det. Den var lam. Jag noterade också den rikliga alkoholkonsumtionen. Den spröda hemmafrun tog två Bloody Mary till lunch! Författaren ville skildra för många personer och för mycket.

2015-02-14

Läste den svenska utgåvan.

Josefine Ejebjörk

2014-07-26

Bara ok. Det var svårt att sätta sig in i situationerna och karaktärerna.

Inger Mårtenson

2009-11-17

Boken startade som vilken amerikansk tantsnusk bok som helst...men eftersom jag var rekommenderad boken måste jag bara läsa mer än första sidan och jag är glad. Den tog mig till ett New York jag kom att gilla och den tog mig tillbaka till Moskva där jag bott och den svepte med mig på en intressant resa.