On Beulah Height : a Dalziel and Pascoe novel

Hill, Reginald

| 1999

'Hill is an instinctive and complete novelist who is blessed with a spontaneous storytelling gift' Frances Fyfield, Mail on Sunday

2016-06-29

Det måste bli en fyra, trots den oerhört störande dialekt översättaren har gett Dalziel. Här finns alla komponenter; en komplicerad och överraskande intrig, härliga person- och miljöbeskrivningar, humor, lite spänning och en oväntad upplösning.

Lotta Karlsson

2014-11-10

Och så en stark trea, jag störde mig en del på översättningen även om jag vet att den var medveten men det blir liksom inte alltid bra även om tanken är rätt. Sen blir jag lite störd över att en av utredarna som knappt var där ändå var så delaktig i upplösningen.

Tobbe Fransson

2014-10-18

Skulle ha fått 4 eller 5 stjärnor med en bättre översättning. Mycket bra bok och oväntad upplösning

Louise A

2012-05-04

Äntligen en värdig efterföljare till Peter Robinson. Spännande historia med oväntade vändningar, mycket välskrivet.

Magdalena V

2011-12-08

Den var okej men inte jätte bra. Jag störde mig på att texten till viss del var skriven i dialekt. Och något annat som jag störde mig på var adjektiven som de andra karaktärerna använde när de beskrev polischefen, tex inte Andy utan den fete Andy. Hela tiden, mycket störande.

Nils Thor

2011-06-26

Alldeles för pratig och inte ett dugg spännande. Gillade inte heller sättet att översätta dialoger på dialekt. Det blev bara fånigt.

A Bookaholic Swede

2010-09-18

Läste den för några år sedan men när jag stod och bläddrade i den kom minnet tillbaka om både hur bra den var och vad den handlande om så denna bok behöver jag inte läsa om på ett tag.

Ingrid Herrström

2010-09-09

Läste på svenska och blev tokig på översättningen, var tvungen att läsa den på engelska.