Om svar anhlles

Hjulstrm, Carin

Elisabeth r 42 r och har levt i symbios med sin mamma hela livet. Nr mamman dr tappar hon fotfstet. Hur ska hon nu klara sig? Mamman har sktt allt det praktiska. Nr Elisabeth ska rja ur ddsboet hittar hon ett kllarfrrd helgat t den man som r hennes far ? en person man aldrig fick nmna. Mystiken ttnar. Vem var hennes pappa? Och vad mer finns det att upptcka kring hennes eget liv som hon aldrig har ftt veta? Elisabeth beslutar sig fr att skriva brev till alla Bo Axelsson hon hittar. Och hon fr svar frn jordens alla hrn. Kanske r ngon av dem som svarar hennes pappa? ?Om svar anhlles? r en berttelse om hur djupaste mrker kan vndas i hopp och ljus, och om att ska sina rtter och drmed f chansen till lkning och sjlvinsikt. Carin och Lennart Hjulstrm har skrivit tillsammans fr frsta gngen i denna rrande brev- och dagboksroman.

2023-09-12

h, vilken fin och tankevckande bok! Drtill fantastiskt upplst.
Rekommenderas varmt!

Denna var rtt s okej tycker jag.
Den fr 💜💜💜 av 5st🌹

Therese

2020-03-03

Trevlig, humoristisk men samtidigt lite sorglig historia. Vldigt kul lsning och tack vare bokens korta format s slukar man den dessutom i ett nafs.

Z

zanna fredberg

2019-02-03

Vldigt st historia! Den hade ftt en femma om den inte varit s kort! Men det r verkligen ett tips, speciellt om en vill slutfra en bok snabbt eller behver lspepp! Denna bok lmnar en verkligen lssugen!

2018-08-12

Jag r ju egentligen ingen strre fan av kortromaner och noveller. Jag gillar ju lnga och tjocka romaner. Men ibland kan jag tycka att det r trevligt att sticka emellan med lite kortare berttelser. Har nu lst tta stycken kortromaner frn Bonnier Bookery. En del var vldigt korta, och en del var nstan lika lnga som vanliga romaner. Alla var bra och lsvrda. Hr skriver jag lite om en av bckerna.

(Bonnier Bookerys utgivning bestr av underhllande sknlitteratur i bde kortare och lngre format, fljetonger och upplysande fackbcker. Alla titlar utkommer som e-bok och ljudbok.)

Boken Om svar anhlles tyckte jag riktigt mycket om. Mycket berrande och rrande. Vlskriven och engagerande. Och varm.

Rekommenderas absolut.