Om svar anhålles

Hjulström, Carin

Elisabeth är 42 år och har levt i symbios med sin mamma hela livet. När mamman dör tappar hon fotfästet. Hur ska hon nu klara sig? Mamman har skött allt det praktiska. När Elisabeth ska röja ur dödsboet hittar hon ett källarförråd helgat åt den man som är hennes far ? en person man aldrig fick nämna. Mystiken tätnar. Vem var hennes pappa? Och vad mer finns det att upptäcka kring hennes eget liv som hon aldrig har fått veta? Elisabeth beslutar sig för att skriva brev till alla Bo Axelsson hon hittar. Och hon får svar från jordens alla hörn. Kanske är någon av dem som svarar hennes pappa? ?Om svar anhålles? är en berättelse om hur djupaste mörker kan vändas i hopp och ljus, och om att söka sina rötter och därmed få chansen till läkning och självinsikt. Carin och Lennart Hjulström har skrivit tillsammans för första gången i denna rörande brev- och dagboksroman.

2023-09-12

Åh, vilken fin och tankeväckande bok! Därtill fantastiskt uppläst.
Rekommenderas varmt!

Denna var rätt så okej tycker jag.
Den får 💜💜💜 av 5st🌹

Therese

2020-03-03

Trevlig, humoristisk men samtidigt lite sorglig historia. Väldigt kul läsning och tack vare bokens korta format så slukar man den dessutom i ett nafs.

Z

zanna fredberg

2019-02-03

Väldigt söt historia! Den hade fått en femma om den inte varit så kort! Men det är verkligen ett tips, speciellt om en vill slutföra en bok snabbt eller behöver läspepp! Denna bok lämnar en verkligen lässugen!

2018-08-12

Jag är ju egentligen ingen större fan av kortromaner och noveller. Jag gillar ju långa och tjocka romaner. Men ibland kan jag tycka att det är trevligt att sticka emellan med lite kortare berättelser. Har nu läst åtta stycken kortromaner från Bonnier Bookery. En del var väldigt korta, och en del var nästan lika långa som vanliga romaner. Alla var bra och läsvärda. Här skriver jag lite om en av böckerna.

(Bonnier Bookerys utgivning består av underhållande skönlitteratur i både kortare och längre format, följetonger och upplysande fackböcker. Alla titlar utkommer som e-bok och ljudbok.)

Boken Om svar anhålles tyckte jag riktigt mycket om. Mycket berörande och rörande. Välskriven och engagerande. Och varm.

Rekommenderas absolut.