Om sanningen ska fram

Eldestrand, Elin

| 2017

Estrid hade en plan, men en dag visar hennes sambo sin nya plan och eftersom hon inte är inkluderad i den tar hon sin väska och går. Hon har ingen aning om vad hon ska göra med sitt liv, inte förrän hon träffar Marcus.Olivia hade också en plan. Livet var hoppfullt och rosaskimrande, ända tills det slås i spillror på det mest fruktansvärda sätt. För att klara av att fortsätta leva bestämmer sig Olivia för att skaffa ny pojkvän, nytt jobb och flytta till en annan stad. En snöig dag i december träffas Estrid och Olivia och vänskap vid första ögonkastet uppstår. Nåja, nästan i alla fall. För Estrid är Olivia den där friska fläkten hon saknat och för Olivia är Estrid ytterligare en ingrediens i strävan mot det nya perfekta livet. Men så visar det sig att de har en sak för mycket gemensamt ?Det här är en feelgood som utspelar sig under ett par veckor i december. Den handlar om frustrationen...

Den här boken överraskade mig och var riktigt bra. Lättsam och lättläst men rymmer ändå mycket.
Titeln på boken passade verkligen bokens innehåll. Hur tokigt något kan bli om inte sanningen får komma fram. Boken hänger med i tiden och känns verklighetstrogen men är lite vågad ibland. Kan iallafall varmt rekommendera den. Är lite julig också så den passar bra nu.💖🎄
#omsanningenskafram
#elineldestrand #hoiförlag #boktips #bokrecension #läsning #feelgood #vänskap #kärlek

Erika Hedéen

2020-02-10

Älskar författaren. Underbar och söt bok om kärlek & vänskap. Jag gillar denna skarpt!

Bokdjungeln

2019-01-10

Detta var en lättläst rackare. Handlingen flyter på i behagligt tempo och språket är lättsamt. Man kan därför läsa ut denna bok väldigt snabbt. En feelgood-bok som utspelar sig i december men som absolut kan läsas när som helst på året. Boken innehåller det man kan förvänta sig av en feelgood-bok och jag hade absolut kunnat se mig själv läsa den såväl framför en mysig brasa i fjällen som i en hängmatta i solen.

Pocket Hexan

2018-02-05

Nu har jag läst klart denna juliga bok som man verkligen bör läsa före jul eftersom handlingen utspelar sig i december. Boken jag har läst är "Om sanningen ska fram" av Elin Eldestrands från Hois förlag. Det här är en feelgoodbok med tvist så att den blir lite mer spännande. Det här är en lättläst bok med korta kapitel där man växelvis får följa de två huvudrollsinnehavarna.

Boken handlar om de två arbetskamraterna Estrid och Olivia. De har båda två flyttat till Stockholm för att få en nystart i sina liv. Estrid lämnar en pojkvän som har fått barn med en annan tjej medans Olivia har funnit sin stora kärlek i huvudstaden via internet. En snöig dag möts de båda tjejerna och direkt känner de en varm vänskap för varandra. När sen de upptäcker att de arbetar på samma ställe är lyckan total. Fast hur är det nu med Olivias stora kärlek, det verkar som det inte riktigt stämmer där. När sen Estrid är så förtegen om sin nya kärlek hon mötte ute en kväll och hon till sin egen stora förvåning bjöd hem till sin nya lägenhet.

Fastän det här är en mysig och trevlig bok så känns det inte som en "hel" bok det känns som slutet bara är dit slängt och inte så genomtänkt. Jag vill ha lite mer av en bok för att det ska kännas som en komplett bok som jag vill ge ett stort "HI!" (5-a). Den här får ett "Hm!?" (=3-a) för julstämningen och tvisten som gör den lite spännande.

Helt okej 🌝

2017-11-16

Vänskap, kärleksbekymmer och nystart...eller? Varm och charmig och trovärdig. Snabbt läst, snabbt glömd. Lätt underhållning för stunden.

Charmig, gripande och härlig!