Offer

Bolton, Sharon

| 2016

»Sharon Bolton är mästare i att bygga upp skräckstämningar.« LOTTA OLSSON, DN »Kommer att bli en välförtjänt storsäljare. Ett mästerverk.« THE TIMES När Tora flyttar till Shetlandsöarna är hon väl medveten om att hon kommer att behöv tampas med ett kallt klimat såväl som ogästvänliga människor: en inte bara fysisk, utan också psykisk isolering. Men hon hade aldrig kunnat drömma om att hon skulle gräva upp ett stympat kvinnolik på sin tomt, och därigenom dra fram flera mörka hemligheter - och en oroväckande legend - i ljuset. Märkena på kvinnans kropp är otäckt lika en typ av ristningar som finns utspridda över hela ön. Och Toras efterforskningar visar att kvinnor med en illavarslande regelbundenhet försvinner härifrån. Vad har hänt dessa kvinnor? Och varför varnar hela lokalbefolkningen - inklusive hennes man - Tora och uppmanar henne att lägga sin »besatthet« åt sidan? Ju längre hon kommer...

2023-06-19

Stark 3:a

Karin Johansson

2018-08-31

Sharon Bolton, det kan aldrig bli fel!

Marc Moore

2016-11-04

Är den verkligen den samma som Rov? Isåfall är de läskigaste med boken att jag lyckats läsa den igen utan att jag kom ihåg att jag läst den innan.

2016-05-05

OBS! samma bok som Rov som jag gav tre stjärnor när jag läste den. Detta känns som att man blir lurad, upptäckte ganska snart att jag läst den, men under annat namn.

Ingela Ekelund Olin

2016-04-06

Det här är samma bok som Rov, så varning utfärdas. Har kontaktat förlaget som tyckte att titeln inte var bra så man bytte titel inför nyutgivningen. Personligen tycker jag bara det är ett fult trick.

2016-03-26

Satte betyget 3 på "Rov" samma bok. Fattar inte varför boken ges ut som ny med annan titel. Kan det ha med namnbytet att göra?

Gillar verkligen hennes böcker och ser fram emot någon ny.

Åse Bandling

2016-03-25

Betyget betyder inte att jag inte gillar den utan att jag redan har läst den och att jag känner mig lite lurad på konfekten. Gavs ut under namnet Rov för ett antal år sedan.