Odödlig

Bolton, Sharon

| 2014

»Fruktansvärt spännande, stämningsfull och med underbara Londonmiljöer.« LOTTA OLSSON, DN väljer Odödlig till en av de 100 bästa deckarna genom tiderna »S. J. Bolton leker skickligt med läsarens sympatier och misstänksamhet. Och även om Odödlig verkar närmar sig ett för serien ovanligt lyckligt slut så sätter Bolton allt i gungning igen.« GUNILLA WEDDING, SKÅNSKA DAGBLADET Elvaårige Barney Roberts - liksom alla andra som läser dagstidningarna - vet att mördaren snart kommer att slå till igen. Offret kommer att vara ännu en pojke, som han själv. Kroppen kommer att ha tömts på blod och lämnats kvar någonstans på en strand längs Themsen. Det kommer inte att finnas några ledtrådar för London-poliserna Dana Tulloch och Mark Joesbury. Ingen förvarning om vem som blir nästa offer. Ingen riktig anledning för Barneys vän och granne, Lacey Flint, att bli involverad, eftersom hon är ledig...

Maria Jacobsson

2022-01-20

Tredje boken jag läser om Lacey Flint är den bästa! Här är inte Lacey i huvudrollen, hon är sjukskriven men lyckas ändå bli indragen på sitt speciella sätt. Istället är det en pojke i 10-årsåldern som handlingen kretsar kring och Lacey och poliserna är bifigurer. Detta är ett smart berättargrepp som gör boken lättare att läsa och intressantare än de föregående böckerna I serien. Pojken är smart, men har ändå sitt barnsliga sätt att tolka situationer.
Nu ska jag läsa fjärde och sista boken som finns översatta till svenska av S J Bolton.

Maria Jacobsson

2022-01-20

2021-03-02

Jag älskar de här böckerna. Bolton har en unik förmåga att skriva så att nästan alla verkar misstänkta och jag dras med i berättelsens och karaktärernas blandning av mörker och ljus. Sträckläsning.

Karin Johansson

2018-02-19

Inte det bästa boken ur Lacey Flynt serien, men läsvärd.

Nike Fritz

2015-08-02

Lyssnade på den med Karin Lithman som uppläsare. Ruskigt bra och spännande. Väl beskrivna miljöer, genomtänkta, utmejslade psykologiska personbeskrivningar. Härmed en ny brittisk favoritdeckarförfattare!

Marita Ryen

2015-05-13

Bok nr 3 om Lacy Flint. Mycket spännande.

Okey men inte mer. En berättelse sedd ur lillgamla barns perspektiv. Stundtals tråkig och händelselös, och som vanligt i Boltons böcker är det lösa trådar som hänger kvar när boken är slut, och frågor som inte får svar. Detta förklaras antagligen i kommande bok/böcker men det är inget jag har lust att utforska, som läsare känner jag mig bara lurad på konfekten. Tror inte det blir någon mer Bolton-bok för min del.

2015-02-10

En riktigt stark fyra! Bolton är så bra, snacka om bladvändare! Spänning och förvecklingar in i det sista och,liksom hos Belinda Bauer, en fascinerande skildring av ett barns tankar.

Gillar verkligen denna författaren skarpt.. Hennes böcker är riktigs bladvändare!

Anna Johansson

2015-01-06

Bättre och bättre tycks Boltons böcker bli. Dock är kanske Livrädd och denna lika bra fast på olika sätt, men både är mycket bättre än den första boken. Nu blir det att fortsätta med nästa bok i serien.

Denna deckare är del 3 i serien & denna bok var super bra. Jag har super svårt att lägga denna serie ifrån mig. Denna serie kan ja allt rekommendera =)

Åse Bandling

2014-10-04

Som alltid, mycket bra.

Anna Jensen

2014-09-13

Som vanligt fattar man inte vem som ärmördaren förrän det är för sent! Spännande och bra, på något sätt blir det alltid mer gripande när det är barn som drabbas.

Lotta Karlsson

2014-06-19

Ännu en bok av henne som man var värd en stark fyra. Snacka om svårt att lägga ifrån sig.

2014-05-17

Tredje delen i serien om Lacey Flint har förblivit stående oläst mest på grund av att jag inte varit speciellt förtjust i de två första. När jag fick höra att varken Lacey eller Mark var huvudpersoner i den här boken så blev jag lite mer sugen på att läsa den. Och nu är jag glad att jag gjorde det. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/05/ododlig-av-sj-bolton.html

Marianne Strandberg

2014-04-27

Grymt spännande, men samtidigt något tragisk underton.

Mycket spännande, ville följa handlingen hela tiden

Marc Moore

2014-02-05

Lacey görs till huvudmisstänkt redan i prologen, lite fantasilöst eftersom hon varit de i en tidigare bok. Blir också lite trött på att inte få något riktigt grepp om hennes personlighet.
Sedan ämnet, jag kan/vill inte leva mig in och visualisera händelserna när offrerna är unga pojkar som får halsen avskuren.
Hennes förra bok var en av de bästa jag läst, denna var ok men spretig och inte lika intensiv.

Fanny Gunnarsson

2013-09-25

Olidligt spännande.

Maddes Bokblogg

2013-09-19

Jättebra och spännande. Boltons böcker bli bättre och bättre!

Gunilla Jönsson

2013-09-09

En svag fyra blir betyget denna gång. Hade jag inte läst de två första böckerna hade vissa partier i boken varit obegripliga. Nu ser jag fram emot fortsättningen.