Odjur på Gröna Lund

Olczak, Martin

| 2017

Runt om i Stockholm kryllar det av övernaturliga varelser och läskiga vidunder. Men Jack och hans bästa kompis Wanda har inte tid att vara rädda, de måste hitta en flera hundra år gammal guldring. Utan den kan förbannelsen inte brytas, och Wanda kan aldrig bli ett vanligt barn igen. Odjur på Gröna Lund är fjärde och sista delen i serien Jacks förbannelse, som tar vid där succéserierna Jakten på Jack och Spådomen om Jack slutar. En perfekt läsa själv-serie med, högt tempo och cliffhangers som gör att man bara måste läsa vidare. Anna Sandlers bilder ger liv åt fantastiska varelser och spännande miljöer!

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Den var inte jättebra för den var inte rolig.

Jag tycker att boken var bra. Det var fina bilder men om man skulle ha läst de första boken i serien så skulle man nog förståt mer. 4-5!!

Den var spännande och rolig för att den drar in den magiska världen in i den verkliga världen.

4B Svandammsskolan

2021-10-04

Jack med familj och hans kompis Wanda letar efter en guldring. De hittar den på Gröna Lund och på vägen hem följer ett otäckt odjur efter dem. Det var spännande med alla olika varelser på Stockholmsgator.

Hökarängsskolan 4

2021-09-14