Ödesgudinnan på Salong d'Amour

Jansson, Anna

| 2014

På Södertorg i Visby ligger Salong d'Amour. När du kommer in på min frisersalong och jag frågar: "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?" Min ambition är större än att få till en fin klippning, den är att ge dig ett möte. Som frisör möter jag människor i alla livssituationer. Bröllop, begravningar, separationer och skolavslutningar. Livsberättelserna kommer glimtvis, ibland får jag förtroenden. Du kan lita på min tystnadsplikt - dina hemligheter stannar hos mig. Till hjälp på salongen har jag en ung man från Grötlingbo. Han heter Ricky. Jag har lovat hans mamma att göra honom rumsren och lära honom laga mat. Om du är en trogen kund och vågar se dig i min spegel kan allting hända. Vi ses på Salong d'Amour! Angelika Lagermark Möt Anna Jansson i en för henne ny genre. Med Ödesgudinnan på Salong d'Amour har hon skapat en fantastisk...

Ulrika Larsson

2021-09-28

Speciell och annorlunda bok där man får en inblick i livet som frisör. Börjar lugnt och sen vänder det totalt och blir nästan som en deckare. Ogillar en del bitar men annars helt ok!

Elin

2019-04-04

Bra bok för att vara drama. (Jag läser bara deckare annars). Den var lite seg i början, men sen tog det sig och man ville bara veta hur allt skulle lösa sig och vad som var lösningen på mysteriet!

M E

2019-01-06

Rolig feel good bok.

Eva Pettersson

2016-09-29

Humoristisk på gränsen till dråplig, men samtidigt med drag av både deckare och feelgood. Jag blev stundtals inte riktigt klok på boken, men den lämnade mig med ett leende på läpparna och en varm känsla inombords, så blir definitivt till att läsa även fortsättningen.

Thommy Stenström

2016-07-03

Kul att läsa om annat än mord och hemskheter

Här får man en inblick i hur frisöryrket kan vara

Inte alls speciellt tråkigt att vara frisör
Det kan rent av vara både spännande och lärorikt

Jag blir nyfiken på hur de verkliga frisörerna har det.

Började som en tvåa, jag kände mig besviken, hade väntat mig mer av Anna Jansson. Men den växte och slutade i en fyra - så jag sätter medelbetyget 3 med ett plus. Det är en snäll berättelse med farsartade händelser. Påminner i stilen om Karin Brunk Holmqvists böcker och i känslan om Eli Åhman Owets Anna-Lisa-serie.

Jenny Majgren

2016-03-07

Mysig bok som lämnar en med en härlig känsla.
Recepten i slutet är ett stort plus.

2015-03-04

Nej, tyvärr, det här var inte bra. Serien om Maria Wern är helt okej, men det här ger mig ingenting.

Mita Zackrisson

2015-02-19

Blev bättre o bättre. Bra slut

2014-11-06

Nja...i början tyckte jag att den var urusel. Den tog sig så småningom men inte mer än att jag skulle vilja ge den 2,5 i betyg.

Mia Swedberg

2014-11-04

Fantastiskt bra ljudbok!

2014-10-07

Lättlyssnad och smågullig bok. Betydligt bättre, roligare och mer modernare än Karin Brunk Holmkvists smålarviga romaner. Dock tycker jag att den är något i rörigaste laget bitvis, samt med lite väl många karaktärer att hålla reda på. Men helt klart okej! Dessutom lysande uppläsning från Anne-Li Norberg som har blivit en utav mina favorituppläsare!

FranZone c”,)

2014-09-11

Rolig och medryckande men lite banala karaktärer...

Lotta Lettenström

2014-09-04

Lite för mycket Danielle Steele över det hela men en okomplicerad och underhållande historia.

My.loved.books

2014-08-08

Den här boken gillade jag! Rolig och lättsam :)

2014-08-05

2,5 hade passat bättre som betyg. Helt okej som "hängmattebok", men inte mer. Fick en känsla av flickbok från 1970-talet...