Och sen var hon borta

Jewell, Lisa

Ena stunden var hon där. Och sen var hon borta. För tio år sedan slogs Laurels liv i spillror. Hennes femtonåriga dotter Ellie försvann spårlöst och hittades aldrig. Laurel har aldrig givit upp hoppet på att hitta Ellie, men när hon en dag träffar en karismatisk man blir hon handlöst förälskad. När hon därefter träffar mannens nioåriga dotter, hoppar Laurels hjärta över ett slag. Den lilla flickan är nämligen oroväckande lik Laurels sedan länge försvunna dotter. Vad hände egentligen med femtonåriga? Finns hon fortfarande kvar i livet? I Och sen var hon borta tar brittiska författaren Lisa Jewell ett rejält kliv från spännande relationsromaner till en fullblodad thriller. Denna pulshöjande deckare har toppat listorna i England och hyllats av recensenter.

Orkade inte läsa klart denna 🤔🙄

Lättläs. Ibland känns det som man läst det förut. Inge överraskningar.

Anna Svensson

2018-08-02

Boken var lättläst och man rycktes snabbt med. Tyvärr var handlingen förutsägbar och det tog inte många sidor förrän man i stora drag kunde räkna ut lösningen till mysteriet.

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Lisa Jewell har gett ut ett femtontal böcker, varav dom flesta finns översatta till svenska. Jag har inte läst något av henne tidigare.

Boken Och sen var hon borta, är Lisa Jewells första bok i thrillergenren. Tidigare så har jag läst mig till att hon har skrivit spännande relationsromaner.

Jag tyckte mycket om boken Och sen var hon borta. Den är spännande, välskriven, lättläst, och absolut inte förutsägbar.

Rekommenderar absolut boken till älskare av lättlästa thrillers.

Maria Olofsson

2018-05-23

Får nog bli en fyra i betyg ändå, men jag vägde mellan tre och fyra...En bra bok med bra story. Känner dock att "thriller" var lite att ta i...

2018-05-02

Börjar väldigt bra. Boken är för det mesta en spännande bladvändare som dessutom är lättläst, välskriven och på sina håll riktigt ruggig. Men...
Slutet är för mig en stor besvikelse. Det känns som om Lisa Jewell velat få slut på boken så fort som möjligt. Vilket är synd. En bok som kunnat få toppbetyg av mig, dras ner till en 3:a på grund av det hastiga slutet. Jag vill ändå läsa fler böcker av författaren!

2018-04-25

Mycket bra. Jag är väldig glad att Lisa Jewelll bytt genre, för det här är en riktigt bra deckare. En bladvändare av rang där allt sakta nystas upp blad efter blad. Rekommenderas.

Pia Gummesson

2018-04-18

Kunde inte lägga ifrån mig denna spännande bok.Fantastiskt bra bok.Svårt att glömma den efter den är slut.Den sitter i kroppen.Stark och gripande bok!

Gunilla Jönsson

2018-04-16

Helt klart Lisa Jewells bästa bok så här långt.

Anna Granström

2018-03-18

Jag har läst alla Lisa Jewells böcker sedan 90-talet och alltid gillat henne, men det är fantastiskt hur hon bara blir bättre och bättre för varje år! Den här boken är hennes absolut bästa. Jag var helt fast från första till sista sidan. Jag grät. Den är så fruktansvärt sorglig, fin och vemodig på samma gång. Jag kommer sakna karaktärerna, de känns så verkliga.

Sabina Wangenfors

2018-03-08

Wow vilken spännande bok! Ville verkligen inte sluta läsa de gånger jag var tvungen. Lisa Jewell blir bättre och bättre för varje bok jag läser av henne!