Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla

Nesser, Håkan

| 2002

En efter en hade de försvunnit, innevånarna i det Lundbomska huset. I början av sommaren hade det bott fyra människor och en hund därinne, och allting hade verkat normalt, mer eller mindre. Och så, på bara ett halvår: Kalevi Oskari Kekkonen, kolerisk urmakare och schackspelare. Utburen med fötterna först. Signhild Kristina Kekkonen-Bolego, dottern. Flyttad till okänd ort av okänd anledning. Poeten Olsson och O Sole Mio. Borta hela hösten, men nu återkomna för att ta med sig änkan Ester Bolego och lilla Maria& Sommaren 1967. Kärlekens sommar – men inte enbart kärlekens. Gåtfulla och skrämmande saker händer på Närkeslätten, i Världens mitt. Och förklaringen låter vänta på sig – i trettifem år. Håkan...

fuat dogan

2019-06-13

Marc Moore

2014-09-24

Alltid trevligt att läsa en Nesser även om just denna historien inte riktigt engagerade mig lika mycket som dom brukar.

emilia bornestav

2014-01-26

Hade fått en femma om den inte varit så segstartad.

Emma Griph

2013-10-22

Maritha .

2013-09-20

Mysig "halvdeckare" med ett skönt språkbruk. Stark fyra.

2012-11-20

Nesser är alltid bra så även denna gång. Detta alster tillhör dock inte hans allra bästa. Stark 3:a.

Lars Hindgren

2011-11-21

Lyssnade på den son ljudbok och jag hade stort utbyte av att lyssna på när Nesser läste sin egen bok. Klart av kopplande

Mary G

2011-08-17

Nesser har ett sällsamt språk och en fin berättarröst. Så även i denna bok.

Karin Stenman

2010-08-29

Lyssnade på ljudboken och det var jättekul att höra om mina hemtrakter.

Ted Doe

2009-04-26

Jag tyckte den var helt ok, den gick ner så att säga.