Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig

Levengood, Mark

| 1905

Marks mormor tyckte inte om erotik. Hon krävde av morfar att lampan skulle vara släckt. Och sen sprang hon och gömde sig. Gud så Marks morfar svor, där han jagade henne i mörkret. Trots att han varit med i båda världskrigen svor han på att en ryss i en vallgrav inte är något mot en mormor bakom en chiffonjé.I Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig, resonerar Mark Levengood kring ensamhet och samhörighet, hur vi som människor kan hitta fram till varandra bakom möbler eller andra hinder. Vi träffar vänner från förr, Marks mamma som sitter på bröllop och snyftar Inget är som förstagången man gifter sig, gamla Fröken i skolan som förtvivlat håller planschen med Jesus går på vatten som värn mot den Nya Tiden, och storebror som aldrig kunnat förlåta att han fick lillebror Mark istället för en kanin. Men möt även taxichauffören som slickar på kontokorten, argsinta nunnor...

Mikaela86

2019-10-01

Jag läste denna underbara bok i ett svep. Få sidor som fick mig att skratta högt, tänka till, bli tårögd, bli glad och känna mig kramad. Hela tiden med finlandssvensk brytning. Tack, du fina Mark!

John Simonsson

2015-02-17

Humoristiskt om minnen, relationer, möten samt kommunikation/misskommunikation.

Mysig. Lyssnade från solstolen, och fnissade åt alla livets betraktelser. En må-bra-bok.

Marie Larsson

2013-01-18

Helt underbar bok och att Mark själv var uppläsaren gjorde halva nöjet. Tog slut alldeles för fort!

Linda Vängbo

2011-08-10

Mark Levengood är alltid ett säkert kort i min värld! Skön blanding av humor och allvar, finskt svårmod och starka kvinnor!

harriet karlsson

2010-11-08

Underbar som vanligt, men lite har man hört i kåserier i radion, (tyvärr)

2010-11-02

Den starka 5:an kommer nog till viss del från att jag fick höra delar av boken upplästa av Mark Levengood, med en extra krydda från ännu fler goda historier. Lycka! :)

Pia Stendahl

2010-10-19

Boken är väldigt underhållande och tänkvärd. Jag skrattade högt flera gånger när jag var ensam och jag kunde inte låta bli att fnissa de gånger jag trots allt var bland folk. Jag fick en del konfunderande blickar när jag började fnissa för mig själv när jag stod på cross-trainern på gymmet. Men det bjuder jag på

Jag gillar att läsa denna typ av böcker eftersom dom gör mig så glad. Jag tycker att Mark leker med språket på ett roligt och ibland på ett nytänkande sätt.

Boken är en perfekt ge-bort-present eftersom den passar nästan alla. Den är också en toppenbok att lyssna på om man saknar vana att lyssna på böcker.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
/Pia

Merja A

2010-09-12

En lättläst,härlig bok som man inte gärna lägger ifrån sig oläst. Texterna är underfundiga och humoristiska. Allt kan hända i Marks värld.

Louise A

2010-09-02

Han är helt enkelt underbar...texter om högt och lågt, humor och blodigt allvar, sant och påhittat i en salig blandning. Uppläst av honom själv, vilket är halva nöjet bara det. Lyssna och njut!

2010-08-25

En underbar liten bok med härliga små underfundiga krönikor i. Jag älskar ju Mark Levengoods humor och tankar, så den här passade mig perfekt. Man blir glad och varm i hjärtat när man läser boken. Kan verkligen rekommendera den till alla.