Och blomstren d

Gloria fljer med sin nye pojkvn Adam till hans familjs skrgrdshus fr ngra lugna dagar i vrmen. De har helt olika bakgrund, men bda har minnen frn n Adam har alltid semestrat p Ekudden, medan Gloria tillbringade ett par somrar p n i tidiga tonren d hennes mamma hyrde ett hus med sitt feministiska kollektiv. Hon knner sig inte helt vlkommen p Ekudden, och redan frsta kvllen kommer hon p kant med Adams familj. Det r ocks ngot mrkligt med stmningen bland ns bofasta. De r uppdelade i tv lger som inte talar med varandra. Under sina promenader p n fr hon dessutom knslan av att vara iakttagen. Allt detta vcker obehagliga minnen och frgor. Vad r det hennes mamma velat dlja under alla r? Och vad hnde egentligen den dr sista sommaren p n nr 16-rige Jimmy dog? En dag gr Gloria frbi kollektivhuset, som sttt vergivet i tjugo r. Dr gr hon en fasansfull...

Spnnande, lskig och vlskriven!

Jag vet inte riktigt vad det r med denna frfattaren, men hon fr mig att sitta/ligga som p nlar. Det vilar en tung stmning ver berttelsen ven om miljn r vacker. Man bara vntar p smllen p ngot vis. Jag lser varje sida hektiskt fr att komma vidare, mste f veta vad som hnt och vad som komma skall. Mycket spnnande.
Personerna beskrivs p ett bra stt s att man tycker sig knna dem efter ngra sidor, ven om man inte gillar alla. Upplsningen r inte heller den man vntat och sista sidorna r olidligt spnnande. En bok att minnas och lgga i attlsahgen fr er som inte lst den nnu.
Frfattarens sknlitterra debut har jag skrivit om hr. Fr mig r Rebecka Edgren Aldn en ny favoritfrfattare.

Betyg 5 av 5

Tack Norstedts frlag fr recensionsboken.

Driven historia som inte gr lgga ifrn sig. Spnnande och ofrutsgbar. Gillade mycket