OBS: Flirt

Wistrand, Lovisa

Målinriktade Isabel har livet under kontroll. Hon har mannen, lägenheten, resorna ? och jobbar på att få det yrke hon alltid drömt om: författare. Långt i framtiden ska hon skaffa hus, hund och barn. Bli gammal tillsammans med Elias och skriva böcker tills hon dör. Planen är vattentät.Det enda som behövs är en skrivarkurs. Hon räknade bara inte med att träffa Per ? den charmige äldre mannen som skriver som en gud och får henne att leva i nuet. Hon räknade inte heller med att hon måste ligga med någon för att få sin bok utgiven. Plötsligt tappar hon kontrollen över allt.OBS: Flirt är första delen i en duologi ? en stundtals komisk, stundtals sorglig modern kärlekshistoria som utspelar sig både i verkligheten och genom sociala medier. LOVISA WISTRAND föddes i Vallentuna 1991 och bor idag i Uppsala med sin man. Hon är utbildad grafisk designer men arbetar nu som författare...

Tag en stor nypa feelgood, blanda med en tesked chic lit, samt tillsätt en handfull sociala medier och humor mixat med allvar, så får du basen till en fantastiskt god läsupplevelse. Om du sedan blandar i en stor matsked #metoo också, så är du fast. Jag blev det efter första sidan i boken!
I grund och botten handlar OBS: Flirt om en gripande kärlekshistoria och om vad som är viktigt i livet. Övervinner kärleken allt? Vad är priset för framgång i det nya yrket? Hur många tabun måste brytas innan man når fram? Det är något huvudpersonen Isabel måste kämpa med i denna banbrytande och nyskapande roman som tar det stilistiskt fulländade språket till nya höjder!

Isabell jobbar på att bli författare. Det enda som behövs är en skrivarkurs. På kursen träffar Isabell den äldre mannen som skriver som en gud. Hur blir det nu med Elias, som hon har varit ihop med i en evighet?!
🐴
OBS: Flirt! har en längre startsträcka innan jag kommer in ordentligt i historien. När jag väl kommer in i historien, så lunkar det på makligt framåt. Tyvärr blir jag aldrig så begeistrad i historien som jag önskat. Bitvis är den ganska seg och jag saknar drivet framåt som gör att man vill läsa vidare. Historien i sig är intressant och den är skriven på ett trevligt språk. Men tyvärr blev det ingen hit för mig ändå. Men jag är övertygad om att många andra kommer falla pladask för den här boken!

OBS: flirt är en välskriven bok om skrivlust, relationer och svåra beslut. Vilka gränser kan du gå över? Hur hanterar du sexuella trakasserier? Boken ger absolut mersmak. Jag vill veta vad som händer Isabel och jag längtar till nästa del.

Gripande, underhållande och vackert skriven!