O.S.A

Rudberg, Denise

| 2003

Eva von Dies är den unga kvinnan som verkar ha allt. Hon är uppvuxen i ett stort hus på Djurgården och uppmärksammas som advokat. Men barndomen har präglats av ensamhet och karriären har fört henne utomlands i många år. När Eva återvänder hem har hennes ungdomskärlek hunnit gifta sig, och utan att märka det börjar hon söka bekräftelse via ytliga relationer och en fåfäng jakt på kontroll. Trots att hon alltid varit förälskad i Axel svarar hon ja till Oscars frieri. Det förvånar till och med henne själv. Äktenskapets trygga hamn hägrar inte ens. Allt är fel, och Eva vet det innerst inne. Men hon behöver många brutala smällar innan hon vaknar upp för att erkänna sina misstag och brister. Det som omgivningen hela tiden sett är hon den sista att inse. Tjejen som verkar ha allt, har ingenting om hon saknar kärlek. "...som en svensk Jane Austen, omplanterad i nutiden..." Svenska...

Emelie Persson

2019-01-21

𝕆.𝕤.𝕒. - 𝔻𝕖𝕟𝕚𝕤𝕖 ℝ𝕦𝕕𝕓𝕖𝕣𝕘
Betyg: 1 av 5 🍾
Den här bokem som tillsynes var så lättläst med sitt generösa radavstånd och stora text visade sig vara en pärs att läsa ut. Jag gillade inte den alls och kände inte att jag kunde sympatisera med någon karaktär i boken eftersom alla 1. betedde sig jättekonstigt och 2. hade så ytliga och fruktansvärt hemska personligheter att jag rös till i mitt hjärta. Jag blev bara mer och mer arg ju längre in i boken jag kom. Arg på formuleringar som "fröken von dies" i var och varannan mening, arg för att jag inte fick grepp på huvudkaraktärerna och tonårsspråket i boken. Nej tack. Denna var nog inget för mig. Kanske ska satsa på att läsa Rudbergs senare böcker?

A H

2016-10-08

Lättläst verklighetsflykt och uppföljare till Storlek 37 och Väninnan.

Sara AK

2015-04-26

Skönt med något lättläst mellan varven av de lite mer svårlästa böckerna. Förutsägbar men ändå underhållande.

Ellinor Karlberg

2013-06-16

Den får en 2:a istället för en 1:a eftersom den ger mig lite underhållning. Det är lite skönt med böcker som flyter förbi på 2-3h och inte lämnar bestående spår.
Språket är ju inget vidare dock och det finns ingen finess alls. Rudberg bara skriver som hon tänker, det blir mer än stolpigt.

Elin Rickmarker

2011-11-28

Chiclit i sanna anda

Jessica Nilsson

2010-12-04

Jag tyckte den va lättläst och underhållande. Lite verklighetsflykt i vardagen. Glamour och lite tantsnusk ;-) Gillar chiclit.

annika åberg

2010-07-11

lättläst underhållning

Anchi L

2010-06-15

Spara dina pengar om du tänkt köpa den här! Helt värdelös i mina ögon.

Angela Alvarez

2010-03-23

Herregud, vilken värdelös författare Rudberg är.. Ska sky hennes abnorma avelser som pesten i framtiden.

Joachim Lindberg

2009-09-22

Hjälp, vilken dynga, den här författaren kommer jag nog att undvika i fortsättningen.

Tor von Geijer

2009-09-21

...

Karin Karlsson

2009-07-10

Jag älskar den här typen av böcker, lättläst, okomplicerat och underhållande!

sarah björck

2009-06-17