O helga natt

Olsson, Sara H.

Det närmar sig jul och det lättsamma livet i Hallavik kommer in i en ny fas för Nina Becker och Johanna Seger.Den ena är frivilligt skild och lägger med glädje livet som lyxhustru bakom sig. Den andra blir ofrivilligt sambo och förbereds på en omorganisering på jobbet. Rollerna är ombytta och de båda kvinnorna försöker anpassa sig till de nya förutsättningarna.För att fira sin återkomst till den lilla staden på västkusten bjuder Nina in till glöggfest. Framtidens ekonomi är ett bekymmer hon håller på avstånd och ser istället fram emot en flirtig kväll med vänner och nya bekantskaper. Men ett känt ansikte dyker oförberett upp och Nina vet inte hur hon ska reagera. Han är trevlig och snygg, men Nina känner till hans hemlighet. Johanna kan inte släppa sina personliga problem, vilket resulterar i att hon firar lite för mycket och hamnar i en intim situation med helt fel man. Sakta...

Bokdjungeln

2018-06-25

She has done it again! Levererat en grymt bra bok det vill säga. Jag älskar historien om Nina och Johanna och deras upptåg. Språket är lätt och det skapar ett härligt flow i läsandet. Har läst den nu på semestern på Zanzibar och även om boken utspelar sig i kalla Sverige så passade den utmärkt att läsa i den 28°C skuggan. En riktigt bra uppföljare av författarens första bok "Du glädjerika sköna". Vill du läsa eller ge bort en grym feelgood-bok så tycker jag verkligen du ska satsa på denna!

Lena

2018-05-06

En mysig bok

Liksom förra boken "Du glädjerika sköna", älskade jag fortsättningen och hoppas verkligen att det kommer fler böcker om Johanna och Nina.

2017-12-30

Första delen i den här serien läste jag förra vintern och trots, eller kanske tack vare, att det fanns en del att reta sig på så gillade jag den. Andra delen var jag så lyckligt lottad att den damp ner här för någon vecka sedan. Jag är ju inte den som brukar anpassa läsning efter årstid, men... Feelgood passar ju bra till jul. Speciellt när boken utspelar sig i december. Läs mer på min blogg

Fantastisk, rolig och härlig!

2017-11-29

I Hallavik är det snart jul. Vännerna och grannarna Nina och Johanna har fullt upp. Den ena blir ofrivilligt sambo och förbereds för omorganisering på jobbet. Den andra är nyskild och lämnar livet som lyxhustru bakom sig.
O heliga natt är en fristående fortsättning på Du glädjerika sköna, en bok som jag läst och gillade mycket. O heliga natt är en bok där jag genast kastas in i Nina och Johannas liv, det känns som jag aldrig varit ifrån dem. Det känns som att följa några vänner man inte sett på ett tag, men när man ses kommer man genast in i vänskapen igen. Den är oerhört lätt att komma in i och sidorna bara flyger fram. Vips så är den slut, alldeles för fort. Det är en liten pralin, jag vill njuta av länge. Den är så trevlig, jag blir så glad och mår så bra när jag läser den. Riktigt mysig feelgood som är perfekt att läsa vid brasan i juletider ihop med lite god choklad! Nu vill jag veta hur det kommer gå med Hallvetet, hoppas på ytterligare en fortsättning!