O helga natt

Olsson, Sara H.

Det nrmar sig jul och det lttsamma livet i Hallavik kommer in i en ny fas fr Nina Becker och Johanna Seger.Den ena r frivilligt skild och lgger med gldje livet som lyxhustru bakom sig. Den andra blir ofrivilligt sambo och frbereds p en omorganisering p jobbet. Rollerna r ombytta och de bda kvinnorna frsker anpassa sig till de nya frutsttningarna.Fr att fira sin terkomst till den lilla staden p vstkusten bjuder Nina in till glggfest. Framtidens ekonomi r ett bekymmer hon hller p avstnd och ser istllet fram emot en flirtig kvll med vnner och nya bekantskaper. Men ett knt ansikte dyker ofrberett upp och Nina vet inte hur hon ska reagera. Han r trevlig och snygg, men Nina knner till hans hemlighet. Johanna kan inte slppa sina personliga problem, vilket resulterar i att hon firar lite fr mycket och hamnar i en intim situation med helt fel man. Sakta...

Beas bokhylla

2022-12-07

Jag har nog lite blandade knslor nr det kommer till den hr romanen. Den r vldigt underhllande p flera stt, framfrallt dialogerna. Jag upplevde boken som snabblst och den lilla julstmningen som fanns var mysig. ⁣

Fr ja, jag skulle nog pst att det bara fanns LITE julstmning. Jag glmde hela tiden bort att det skulle utspela sig kring julen. Boken kunde ha haft hgre mysfaktor helt enkelt. Och karaktrerna hade kunnat vara ngot mer sympatiska. Hade svrt fr all otrohet som fanns i boken. ⁣

En annan sak jag nskar nu i efterhand r att boken hade kunnat korrlsas en extra gng (hittade s mnga slarvfel). ⁣

Men men, i vrigt en helt okej julroman som underhller precis lagom.

Bokdjungeln

2018-06-25

She has done it again! Levererat en grymt bra bok det vill sga. Jag lskar historien om Nina och Johanna och deras upptg. Sprket r ltt och det skapar ett hrligt flow i lsandet. Har lst den nu p semestern p Zanzibar och ven om boken utspelar sig i kalla Sverige s passade den utmrkt att lsa i den 28C skuggan. En riktigt bra uppfljare av frfattarens frsta bok "Du gldjerika skna". Vill du lsa eller ge bort en grym feelgood-bok s tycker jag verkligen du ska satsa p denna!

Lena

2018-05-06

En mysig bok

Liksom frra boken "Du gldjerika skna", lskade jag fortsttningen och hoppas verkligen att det kommer fler bcker om Johanna och Nina.

2017-12-30

Frsta delen i den hr serien lste jag frra vintern och trots, eller kanske tack vare, att det fanns en del att reta sig p s gillade jag den. Andra delen var jag s lyckligt lottad att den damp ner hr fr ngon vecka sedan. Jag r ju inte den som brukar anpassa lsning efter rstid, men... Feelgood passar ju bra till jul. Speciellt nr boken utspelar sig i december. Ls mer p min blogg

Fantastisk, rolig och hrlig!