Nybörjarguide till livet eller kaosteori

Hills, Lia

| 2011

Ingen har förberett Will på hur man förväntas bete sig när ens förälder plötsligt dör i en bilolycka. Därför är det ingen överraskning att han blir handlöst förälskad i Taryn på sin mammas begravning. Will söker desperat efter någon mening med sin mammas död. En gammal kamera och filosofihyllan på biblioteket blir hans tillflykt. Men de svar han finner hotar snart allt som är viktigt i Wills liv. Nybörjarguide till livet eller kaosteori är en stark romandebut om de ögonblick i ditt liv som förändrar dig för evigt. "Hon är rätt snygg för att vara ett lik. Fast grön ögonskugga hade hon aldrig, och hon var aldrig så här tyst och stilla. Bröstkorgen har varit uppsågad det syns inte, den är hoplappad, men under klänningen kan jag ana dem, stygnen som aldrig kommer att läka. En läkare stack in handen i brösthålan, kramade hjärtat. Den som en gång gjort det måste se kärleken med nya ögon....

Lotta Berling

2012-10-09

Skön bok om Will som förlorar sin mamma, och försöker leva vidare och hantera sin sorg. Många filosofiska citat, som inte alltid smälter in helt naturligt i berättelsen.

Elina Östh

2012-07-22

Alltså jag vet inte. Gillade Will (huvudpersonen) men den var ibland lite väl lik andra ungdomsromaner. Den är helt okej men det lilla extra fattas liksom.

Sofies bokblogg

2011-06-19

Bakom denna extremt tråkiga framsida döljer sig en berättelse om en sjuttonåring killes reaktion efter att hans mamma dött. Det är kärlek, filosofiska tankar och en längtan att hitta rätt, hitta mer.
Helt okej bok, men ingen jag jublar över.