Nya kontakter

Kinsella, Sophie

| 2012

Ibland är ett samtal allt som krävs ... En förlorad smaragdring, en hittad mobiltelefon och ett löfte som inte får brytas - Detta blir upptakten till en hejdlös komedi om vad som kan hända om ens mobiltelefon hamnar i fel händer. Poppy Wyatt befinner sig på ett hotell i London och har sin möhippa när brandlarmet går. Hotellet måste utrymmas och i kaoset som sedan råder upptäcker Poppy att hennes förlovningsring är borta! Det är en vacker, antik smaragdring som har gått i hennes fästmans släkt i generationer. Dessutom blir hennes mobiltelefon stulen och i och med det finns det inte längre något sätt för hotellet att kontakta Poppy om de skulle hitta ringen. Desperat vandrar Poppy runt i hotellobbyn då hon ser en mobiltelefon som ligger slängd i en soptunna. En ny telefon och ett nytt nummer att ge till personalen - perfekt! Det finns dock ett problem - telefonens ägare, affärsmannen Sam...

Erica Lirsjö

2015-05-01

Cheezy, förutsägbar och precis allt det där som en Kinsella-roman ska vara. Underhållande läsning som fyller sin funktion.

Heidi Isabell

2014-09-18

Fyndig, rolig, läsvärd!

Maria Strömqvist

2014-01-02

Älskar Sophies böcker! Och denna är lika bra som alla andra böcker hon har skrivit

Amanda Eglund

2013-12-06

Åh vad jag älskade denna bok. Jag mådde såååå bra av den. Läs läs läs.

Louise Olsson

2013-10-29

GALET BRA!

Anna Hedenstedt

2013-07-07

Kinsella blir min nya Keyes! :)

Jessica Appelqvist

2013-01-13

Fastnade på första sidan. Jag till och med skrattade högt ibland :)

2013-01-12

Inte jättebra, svamlig och förutsägbar och lite jobbigt skriven. Tunn story som inte riktigt höll ens från början. Tyvärr!

Annione H

2012-11-21

Det är så banalt, så förutsägbart men ändå helt fantastiskt. Jag tycker mycket om den lättflyttande texten och att den får mig att fnittra som en skolflicka :)

Ida

2012-10-03

som alltid är när Kinsella skriver är det lite förutsägbart men roligt. fast det börjar bli lite för mkt av tjejer som är lite lagom borta och som alltid hamnar i konstiga situationer. flickan från tjugotalet är bättre än denna i mitt tycke.

Å

Åsa Eklöf

2012-09-23

Underhållande och lättsam.

Nathalie Nilsson

2012-09-11

Typisk Sophie Kinsella bok vill jag påstå , åker lätt ner och man läser den fort. själv tog det mig dryga 2 timmar att läsa hela.. Är den bra? Om vi säger som såhär, den är inte dålig. Men den är lätt att förutspå.

Marina Trenkoska

2012-08-08

Underbart rolig!

Caroline Karlsson

2012-06-30

Om man är ute efter par timmars avkopplande och kravlös läsning är det här en helt okej bok. Det börjar väldigt bra men sedan går det tyvärr lite utför...

2012-06-27

Det här är den tolfte boken som jag läser av Sophie Kinsella och jag har tyckt om dom alla.

Jag tycker att hon skriver på ett härligt lättsamt och humoristiskt sätt. Böckerna har ett skönt flyt, och man blir glad när man läser dom.

Sex av böckerna är i Shopaholic-serien, och sex av böckerna är helt fristående böcker.

“Nya kontakter” är hennes senaste bok, och den är en helt fristående bok. Och den var lika bra, lättläst, och rolig som dom tidigare.

Kan helt klart rekommenderas.

Elisabeth E

2012-06-11

Väldigt underhållande och lättläst!