Ny i klassen

Bross, Helena

| 2007

Frank ska flytta och det är hans sista dag i den gamla skolan. På måndag ska han börja i ?Klass 1b?. Han känner ingen där och den nya skolan ser så stor ut. Tänk om ingen vill leka med honom på rasten? Och tänk om de har en jättesvår mattebok! Eller om hans nya fröken är en elak häxa!?Klass 1b? är en nyproducerad serie lättlästa böcker som redan har blivit en succé. Här får vi möta en skolklass i en serie helt fristående böcker, som var och en har något eller några av barnen i klassen som huvudpersoner. Böckerna ingår i vår populära Lätt att läsa-serie. ?Ny i klassen? är en vardagsnära, varm bok med hög igenkänningsfaktor, om hur det kan vara att byta skola och komma till en ny klass. En perfekt bok för alla killar och tjejer som precis har börjat läsa själva. Läs också: ?Spöket i skolan? (2006), ?Starkast i klassen? (2006), ?Hemliga kompisar? (2006) och ?Världens finaste glasögon? (2006).Böckerna...

Nytorpsskolan 4

2021-12-07

Frank ska flytta och byta skola, han vill inte flytta eller byta skola. Det var nervöst innan men sen inser frank att det är kul och intressant i den nya skolan.

Nytorpsskolan 4

2021-12-07

Frank ska flyta och gå på en ny skola. Men Frank vill inte flyta någonstans. Men det är ganska kult i den andra skolan. Frank tycker att det var också lite bra att vara där.

Ganska bra bok! Den här boken heter ny i klassen. Han heter Frank han är ny i klassen, han ska börja i den nya klassen på måndag. Senare på kvällen kunde han inte sova för att han var jätte nervös att börja i en helt ny klass. Nästa dag så skulle han åka till skolan. Hans mamma skjutsade honom. Han fick en ny kompis.

En bra bok. Den här boken handlar om en pojke som heter Frank. Han skulle börja på skolan på måndag i en helt ny klass. Han kunde inte sova för att han var nervös för den nya klassen. När det var nästa dag så körde hans mamma till skolan och lämnade av honom. Frank ville inte vara på skolan. Då kom hans nya lärare och tröstade honom. Han visade deras klassrum. När skolan började så fick han sitta med en ny klasskamrat. På rasten så visade en klasskamrat honom vart toaletten, matsalen och skolsköterskas kontor var någon stans. Den här boken skulle nog funka för er som är ny i klassen ni andra.

bra