Nur einen Horizont entfernt

Idas Recensioner

2019-11-13

En bok om att förlåta och att bli förlåten, en bättre feel-good bok för mysiga höstkvällar kan man inte hitta! Jag njöt varje sekund av denna boken. Lori Nelson Spielman har återigen skrivit en fantastisk bok med karaktärer som man vill fortsätta följa och som man aldrig tröttnar på.

villa-freja.se

2018-10-29

Som jag älskade Nelson Speilmans Det kommer alltid en ny himmel. Jag blev glad när jag såg att hon gett ut en ny bok, Älska glömma och förlåta. Anledningen till varför jag dröjt med att läsa är för att jag lät mig övertygas om att den här boken inte alls var lika bra som hennes första. Fel! Jag borde inte ha lyssnat. Jag tycker att Älska glömma och förlåta är minst lika bra. Precis som föregångaren innehåller den här berättelsen en stor portion symbolik och tankeställare. Det gillar jag.

Lilla EM

2018-05-27

Njaaa... Småmysig men föll inte riktigt mig i smaken. Blev lite för arrangerat och plastiskt för mig men symboliken är fin.

Pia Gummesson

2017-09-12

Tyckte om boken jättemycket.Fint skriven.Bra handling.En bok som stannar kvar....i mig.

2017-08-11

Lite lätt naiv ibland, men jag gillar helheten och livsläxan. Viktigt budskap.

2017-07-29

För lite drygt ett år sedan så läste jag författarens debutbok, Det kommer alltid en ny himmel, och jag tyckte den var mycket bra.

Nu har jag läst ut Lori Nelson Spielmans andra roman, Älska, glömma och förlåta, och den var nästan lika bra. Böckerna är helt fristående från varandra.

Boken är berörande, lättläst, gripande, snabbläst, känslosam, och riktigt bra, tycker jag. Nästan lika bra som hennes första bok. Och jag ser definitivt fram emot fler böcker av författaren. Och jag rekommenderar båda hennes böcker.