Nu stormar det i dalens famn

Klingberg, Ewa

Medan snöflingorna dalar mot marken samlar Sandra sina kollegor på begravningsbyrån Tranan efter en skön julledighet. Wienerbröden står framdukade i personalrummet och allt verkar gå Sandras väg: kärleken mellan henne och Christoffer blomstrar, uppdragshögen växer och hon finner sig mer och mer tillrätta. Men ett oväntat telefonsamtal visar hur bräcklig lyckan är. Det nya året, som började så hoppfullt, visar sig bli allt annat än lätt. Plötsligt befinner sig Sandra i ett läge med en haltande begravningsbyrå, en relation som knakar rejält i fogarna och en moster med hemligheter. För att undvika katastrof behövs mod och viljestyrka, men har Sandra verkligen vad som krävs? Ska hon lyckas få Tranan på fötter så att försäljningsplanerna faktiskt kan gå i lås? Och kan Sandra själv hitta lyckan igen? Nu stormar det i dalens famn är tredje delen i Ewa Klingbergs charmiga serie Begravningsbyrån...

Det här är den tredje delen om begravningsbyrån Tranan i Tranås. Jag tycker verkligen om Ewa Klingbergs böcker. De är mysiga, lätta att ta till sig. Helt klart må-bra-böcker. Ju mer jag läser ju mer lär jag känna karaktärerna. De har alla sina egenheter, en del retar mig (Som Sandras velighet i en del saker) och en tilltalar mig väldigt mycket. Det verkar vara mysigt att bo i Tranås ändå.
@ewa_klingberg_forfattare lyckas verkligen att skriva feelgood. De roar, är lite småspännande och det är mycket känslor inblandat. Mys helt enkelt.

Rekommenderar helt klart denna bokserie!

2019-07-31

Blott en begravning och Nu stormar det i dalens famn är del två och tre i serien om Sandra på begravningsbyrån Tranan i Tranås. Jag läste den första delen som fysisk bok och gillade den. Såg fortsättningen av en slump på Storytel och började lyssna. För mig som bara lyssnat högst sporadiskt nu under sommaren har dessa böcker passat perfekt. Jag känner igen karaktärerna och det är lätt att komma in i handlingen igen. Fortfarande är jag dock en ovan lyssnare och det tog ett långt tag innan jag vande mig vid Rachels uppläsning. Inte för att hon läser dåligt utan mer pga min ovana vid ljudböcker. Med del tre gick det betydligt lättare! Serien om Tranan är underhållande och charmig. Böckerna är alldeles lagom långa att lyssna på. Jag hade aldrig trott att ett jobb på en begravningsbyrå skulle vara så händelserikt! Borttappade kistor, kändisbegravningar, kärleksbekymmer och spelmissbruk är bara en del av allt. Det ska bli riktigt spännande att få se hur författaren knyter ihop säcken om Tranan i nästa bok, imorgon släpps den på Storytel, då ska jag genast fortsätta min lyssning!

Underbar, rolig & charmig!

Jag har läst de tidigare böckerna i denna serie och jag gillar dom mer och mer efter varje bok som kommit ut. Det ör en välskriven och snabbläst feelgood som utspelar sig i en annorlunda miljö. Jag gillar Ewas sätt att skriva med ett enkelt, vardagligt språk som gör att jag dras med i boken och jag får en känsla av att jag är där. Rekommenderar verkligen denna serie och jag längtar till augusti när fjärde boken kommer ut.