Nu stormar det i dalens famn

Klingberg, Ewa

Varm och charmig romanserie om livet och vardagen på en begravningsbyrå i en svensk småstad!Det har hunnit bli nytt år på begravningsbyrån Tranan. Sandra har tillfälligt gett upp tanken på att återvända till sitt gamla liv. Dagarna fylls av nya dödsfall, anhöriga med besynnerliga önskemål och fortsatt renoveringsstök.Motgångarna är många och den nyetablerade byrån på andra sidan staden konkurrerar om kunderna. Men när våren nalkas spirar både knoppar och kärlek i Tranås. Vågar Sandra ändå hoppas på en ljus framtid?Med värme och humor skildrar Ewa Klingberg vardagen på en begravningsbyrå och livet i en svensk småstad. Här kantas dagarna av dödsfall, kladdiga wienerbröd, kistor och dammiga bouppteckningar. Tänk att döda människor kan vålla så mycket oreda...Nu stormar det i dalens famn är den tredje fristående delen i bokserien Begravningsbyrån Tranan....

Therese

2021-12-05

Serien om begravningsbyrån Tranan lunkar på. Småmysig.

2019-09-29

Det här är den tredje delen om begravningsbyrån Tranan i Tranås. Jag tycker verkligen om Ewa Klingbergs böcker. De är mysiga, lätta att ta till sig. Helt klart må-bra-böcker. Ju mer jag läser ju mer lär jag känna karaktärerna. De har alla sina egenheter, en del retar mig (Som Sandras velighet i en del saker) och en tilltalar mig väldigt mycket. Det verkar vara mysigt att bo i Tranås ändå.
@ewa_klingberg_forfattare lyckas verkligen att skriva feelgood. De roar, är lite småspännande och det är mycket känslor inblandat. Mys helt enkelt.

Rekommenderar helt klart denna bokserie!

Underbar, rolig & charmig!

Jag har läst de tidigare böckerna i denna serie och jag gillar dom mer och mer efter varje bok som kommit ut. Det ör en välskriven och snabbläst feelgood som utspelar sig i en annorlunda miljö. Jag gillar Ewas sätt att skriva med ett enkelt, vardagligt språk som gör att jag dras med i boken och jag får en känsla av att jag är där. Rekommenderar verkligen denna serie och jag längtar till augusti när fjärde boken kommer ut.